Tweede speelronde in de voorjaarscompetitie

Afgelopen weekend is de voorjaarscompetitie gestart voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam met een uitwedstrijd. Het eerste damesteam kwam een week eerder voor het eerst in actie. Aanstaande zaterdag staat er voor deze teams een thuiswedstrijd op het programma.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Anytime Fitness/Westa 1 uit Wessem;
Scyedam heren 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam heren 2 - Wijzenbeek/Westa 2 uit Wessem.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 3 - De Sprint 1 uit Brielle.

Het damesteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniƫlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de eerste wedstrijd dit jaar ging de uitwedstrijd tegen SKF in Veenendaal met 6-0 verloren. Hierdoor staan onze dames nog altijd met slechts vier punten op de achtste plaats in de tussenstand. De uitwedstrijd in Wessem werd in het najaar met 6-0 verloren.
Tegenstander Anytime Fitness/Westa kwam al tweemaal in actie en verloor beide wedstrijden: met 4-2 bij VTV/Silvery Dragon en met 1-5 thuis tegen TTV Librae Heerlen. Het team van Anytime Fitness/Westa bestaat uit de speelsters Karlijn van Lierop, Vicky Schijven, Li Nan Sun, Amber van de Velde, Emma van der Zanden en Kelly van Zon.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Jochem de Hoop en Nermin Smajic. Omdat het voor het eerst mogelijk is dat spelers die in het buitenland spelen ook in de Nederlandse competitie mogen uitkomen, is Jochem aan het team toegevoegd. Na een moeizame start is ons team in het najaar geƫindigd op de tweede plaats in hun eerste divisie poule, ruimschoots voldoende om in de voorjaarscompetitie in de promotiegroep van de eerste divisie te strijden om promotie naar de eredivisie. In de eerste wedstrijd afgelopen zaterdag werd een prima 4-6 overwinning behaald bij Pecos in Oegstgeest. Kopman Nermin Smajic was uitstekend op dreef en won zijn drie enkelspelen. Thomas en Emanuel wonnen allebei eenmaal en zorgden met winst in het dubbelspel voor het winnende punt. Jeroen kwam die wedstrijd niet in actie.
Tegenstander Avanti won afgelopen zaterdag met dezelfde cijfers van Bit.nl uit Ede (6 4). Het team uit Hazerswoude Dorp bestaat uit Simon Goessens, Steffen Greup en Frank Hollak.

Het tweede herenteam is er via een uitstekend gespeelde promotiewedstrijd in de hoofdklasse in geslaagd de degradatie uit de derde divisie goed te maken en is daarmee teruggekeerd op landelijk niveau. Het team is ongewijzigd ten opzichte van de najaarscompetitie en bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Afgelopen zaterdag werd in Den Bosch met 4-6 gewonnen van Never Despair. Kees en Mark wonnen allebei tweemaal, Paul eenmaal en de winst in het dubbelspel betekende de winst in de wedstrijd.
De reserves van Wijzenbeek/Westa haalden met 8-2 ruim uit tegen het vierde team van Hilversum. Het team uit Wessem bestaat uit Nick Birgelen, Lode Hulshof en Kas van Oost.