Thomas Baart en Edwin ten Hoope winnen eenmaal

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam liep afgelopen zaterdag tegen een ruime 2-5 nederlaag aan tegen Scylla uit Leiden, de grootste nederlaag tot nu toe in de najaarscompetitie. De winstpartijen voor de thuisclub kwamen op naam van Thomas Baart die knap van kopman Gerard Bakker won en Edwin ten Hoope die wist te winnen van Mads Oomen. Daria Dubenko debuteerde zaterdag in het team, ze verloor beide enkelspelen ruim. Martijn van der Heide kwam niet in actie.

In de openingswedstrijd had Thomas Baart het erg lastig tegen Joey Boekkooi. De eerste game verloor hij nipt, maar in de tweede game leek hij op 10-5 op gelijke hoogte te komen. Boekkooi knokte echter terug, en benutte zijn tweede gamepoint. Daarmee was de tegenstand van Baart gebroken en kwamen de bezoekers op voorsprong. Voor Daria Dubenko was het spelniveau duidelijk wennen, tegen kopman Gerard Bakker kon zij alleen in de derde game enigszins aanhaken. Edwin ten Hoope verloor de eerste game nipt van Mads Oomen, maar won de volgende twee games. De vierde game ging ruim naar Oomen, maar Ten Hoope liet zich niet uit het veld slaan en walste in de vijfde game over Oomen heen. Daarmee kwam de stand bij de pauze op 1-2 voor de bezoekers.

Na de onderbreking verloor Thomas Baart de eerste game met minimaal verschil van Gerard Bakker. In de tweede game kwam Baart met 10-7 voor, maar hij had uiteindelijk 8 gamepoints nodig om op gelijke hoogte te komen. De volgende game ging regelmatig naar Baart en met 10-8 in de vierde game leek de winst binnen handbereik. Bakker sleepte de game alsnog met vier punten op rij binnen. In de beslissende vijfde game waren de rollen met 6-9 omgedraaid. Ditmaal was het echter Baart die met vijf punten de game en daarmee de partij won. In de wedstrijd van Edwin ten Hoope tegen Joey Boekkooi werden alle games overtuigend gewonnen, maar omdat de vierde en vijfde game werden gewonnen door Boekkooi kwam het team uit Leiden weer op voorsprong. In het laatste enkelspel moest Daria Dubenko in drie games haar meerdere erkennen in Mads Oomen. In het afsluitende dubbelspel kwamen Thomas Baart en Edwin ten Hoope de eerste game met 10-6 voor. Ook ditmaal ging de game echter naar de tegenstander. De tweede en derde game gingen volstrekt gelijk op, met winst voor beide dubbels. De vierde game ging ruim naar de thuisclub, maar de beslissende vijfde game was een makkelijke prooi voor het bezoekende team. Hiermee werd de eindstand bepaald op 2-5.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Daria Dubenko
C. Edwin ten Hoope

Spelers Scylla:
X. Gerard Bakker
Y. Joey Boekkooi
Z. Mads Oomen

Scyedam 1 - Scylla 1
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 9-11 12-14 4-11 - - 0-1
B - X 6-11 3-11 7-11 - - 0-1
C - Z 9-11 11-9 11-6 5-11 11-3 1-0
A - X 11-13 16-14 11-6 10-12 11-9 1-0
C - Y 11-6 5-11 11-5 4-11 7-11 0-1
B - Z 6-11 3-11 5-11 - - 0-1
AC - XY 10-12 13-11 9-11 11-4 5-11 0-1
Einduitslag 2-5

Ruime nederlaag reserves Scyedam

Het tweede herenteam ging afgelopen zaterdag in hun derde divisie poule ruim onderuit tegen koploper Pecos 3. Voor de thuisclub wist alleen Bart Platzbeecker twee enkelspelen te winnen, waarmee het team uit Oegstgeest met 2-8 met de winst aan de haal ging. Paul de Graaf en Kees de Koning bleven met lege handen, Stephan Pieters en Erik Kloppers kwamen zaterdag niet in actie.