Herenteam kan doelstelling bijna niet ontgaan

Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. De tussenstanden van de wedstrijden van de dames en van heren 1 zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de seniorenteams beginnen ditmaal alle drie op verschillende tijden. De volgende wedstrijden staan op het programma voor de landelijke teams:
14.00 uur Scyedam dames 1 - Dozy Den Helder/Noordkop 1;
16.00 uur Scyedam heren 1 - VTV (N) 1 uit Nieuwegein.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
18.00 uur Scyedam heren 3 - Pecos 5 uit Oegstgeest.

Het damesteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. De achtste speelronde stond vorige week gepland, maar Dozy Den Helder/Noordkop speelde toen een Europacup wedstrijd in Kazan, Rusland. Onze dames staan met vier punten onderaan op de achtste en laatste plaats.
Tegenstander Dozy Den Helder/Noordkop staat met 36 punten uit zeven wedstrijden op een gedeelde eerste plaats met VTV uit Nieuwegein, dat team heeft echter een wedstrijd meer gespeeld. Deze wedstrijd is de eerste return, de wedstrijd in Den Helder eindigde in een 6-0 overwinning voor de thuisclub. Het team van Dozy Den Helder/Noordkop bestaat uit de speelsters Melanie Bierdrager, Ana Gogorita, Yoeke Gunsing en Shuo Han Men.

Het eerste herenteam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit de spelers Thomas Baart, Emanuel Martins Ferreira, Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic. Dit team kan de doelstelling bijna niet ontgaan om te eindigen bij de eerste drie in de poule en zich daarmee te plaatsen voor de promotiegroep van de eerste divisie. In het voorjaar wordt daarin gestreden om promotie naar de eredivisie. In de tweede helft van de najaarscompetitie is ons team met vier overwinningen ongeslagen en bezet momenteel de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. In de negen gespeelde wedstrijden zijn 49 punten behaald, waardoor in de wedstrijd zaterdag één punt volstaat om plaatsing bij de eerste drie in de poule zeker te stellen. De uitwedstrijd tegen VTV eindigde in een puntendeling. In die wedstrijd wonnen Emanuel en Thomas twee wedstrijden en zorgde Jeroen met eenmaal winst voor het vijfde punt voor Scyedam.
Tegenstander VTV staat met 35 punten op de zesde en laatste plaats in de poule. Het team uit Nieuwegein bestaat uit Vera van Boheemen, Mark Heemskerk, Max Romeijn, John va Spengen en Mark van Werkhoven.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.