Na een rustperiode van twee weekenden wordt de voorjaarscompetitie aanstaande zaterdag hervat voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van tafeltennisvereniging Scyedam met een thuiswedstrijd. Het eerste damesteam komt zaterdag voor de derde maal in actie, voor de andere teams is het de vierde wedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Scylla 1 uit Leiden;
Scyedam heren 1 - Bit.nl 1 uit Ede;
Scyedam heren 2 - Hilversum 4.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 3 - Avanti 4 uit Hazerswoude Dorp.

Het damesteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de twee wedstrijden dit jaar werden geen punten verzameld, zowel de uitwedstrijd tegen SKF in Veenendaal als de thuiswedstrijd tegen Anytime Fitness/Westa gingen met een maximale score van 6-0 verloren. Hierdoor staan onze dames nog altijd met slechts vier punten op de achtste plaats in de tussenstand. De uitwedstrijd in Leiden werd in het najaar met 6-0 verloren.
Tegenstander Scylla kwam dit jaar ook tweemaal in actie en behaalde in de uitwedstrijd tegen koploper Dozy Den Helder/Noordkop een prima 3-3 gelijkspel en verloor de uitwedstrijd tegen TTV Librae Heerlen met 4-2. Het team van Scylla bestaat uit de speelsters Marie Depuydt, Iva Laginja, Esmee van Marwijk, Marlotte Staps en Kim Vermaas.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Jochem de Hoop en Nermin Smajic. Ons team heeft tot nu toe tweemaal met 6 4 gewonnen en eenmaal gelijkgespeeld en bezet daardoor met 17 punten de tweede plaats in de voorlopige tussenstand. De verschillen zijn echter nog bijzonder klein in de promotiegroep van de eerste divisie waarin wordt gestreden om promotie naar de eredivisie. Kopman Nermin Smajic is tot nu toe uitstekend op dreef en won acht van zijn negen enkelspelen.
Tegenstander Bit.nl verloor tot nu toe driemaal met 6-4 en staat daarmee met 12 punten op de vijfde plaats. Het team uit Ede bestaat uit Robert Jan van der Heijden, Daan Heijmen, Michel Laroo, Gerben Last en Maarten Loeve.

De spelers van het tweede herenteam Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Dit team doet het na de promotie uit de hoofdklasse tot nu toe prima: tegen koploper Wijzenbeek/Westa werd ruim met 2-8 verloren, maar daarnaast werd een gelijkspel en een kleine overwinning geboekt. Met 13 punten staat het team op de vierde plaats in de voorlopige tussenstand.
Het team van Hilversum staat met 12 punten maar net achter de reserves van Scyedam. Het team uit Hilversum bestaat uit Lars Adema, Yoeke Gunsing, Danny Mol, Wouter Schoeber en René van der Velde.