Eerste jeugdteam heeft aan één punt genoeg

Zaterdag spelen de jeugdteams van Scyedam hun laatste (thuis)wedstrijd en de teams hebben alle drie kans op het kampioenschap. De grootste kans hierop heeft het eerste jeugdteam dat met 9 punten voorsprong aan kop gaat in hun tweede klasse poule. Het tweede jeugdteam staat tweede in hun vierde klasse poule, maar wordt kampioen als het zaterdag wint van Gorkum 3 dat met één punt voorsprong op kop staat. Het derde jeugdteam komt zelf niet in actie, staat met een voorsprong van 7 punten op kop, maar is dus afhankelijk van de uitslag van Sliedrecht Sport 3 dat tweede staat.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - De Treffers 2 uit Roelofarendsveen;
Scyedam jeugd 2 - Gorkum 3.

Het eerste jeugdteam bestaat uit Simon de Bruijne, Winson Shi, Vincent Veldhoven en Tim Witvliet. Uit de 9 tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 57 punten gehaald en tegenstander De Treffers staat met 48 punten op de tweede plaats. Ons team heeft dus aan 1 punt genoeg om het kampioenschap te kunnen vieren. De uitwedstrijd tegen De Treffers eindigde in een 5-5 gelijkspel. In die wedstrijd won Tim zijn drie enkelspelen, Simon scoorde eenmaal en Winson bleef met lege handen. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.

De spelers van het tweede jeugdteam zijn Can Cakmak, Ilan Levy, Enzo Post en Kay Sels. De opgave voor het kampioenschap is duidelijk: hiervoor moet worden gewonnen omdat Gorkum 3 met 1 punt voorsprong aan kop staat. De uitwedstrijd eindigde in een 4-6 overwinning voor ons jeugdteam. In die wedstrijd won Ilan zijn drie enkelspelen, wonnen Enzo en Kay allebei eenmaal en kwam het zesde punt uit het gewonnen dubbelspel. Ilan is overigens met 20 overwinningen tot nu toe nog steeds ongeslagen.

Het derde jeugdteam bestaat uit Devente Green, Maayke Seijkens, Daniël Snoek en Ilian Westerholt. Voor dit team zit er zaterdag niets anders op dan afwachten of het kampioenschap kan worden gevierd. Concurrent Sliedrecht Sport speelt om 08.45 uur thuis tegen TOGB 8. De voorsprong bedraagt 7 punten, dus bij maximaal 6 punten voor Sliedrecht Sport is ons derde jeugdteam kampioen bij de pupillen. Bij 7 punten is het kampioenschap afhankelijk van de onderlinge wedstrijden die allebei door de thuisclub met 7-3 werd gewonnen.

Onze jeugdteams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op deze teams zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.