Afgelopen zaterdag is de najaarscompetitie gestart voor de in de landelijke competitie uitkomende seniorenteams van Scyedam met een uitwedstrijd. Het eerste herenteam kwam ook afgelopen zondag in actie in de thuiswedstrijd die voor 10-10-2015 was gepland. Aanstaande zaterdag staat er voor alle teams een thuiswedstrijd op het programma.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - Shot '65 1 uit Zwijndrecht;
Scyedam heren 1 - SKF 1 uit Veenendaal;
Scyedam heren 2 - Spirit 1 uit Oudkarspel;
Scyedam heren 3 - SwordSports 21-Up 1 uit Rotterdam.

Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - De Sprint 1 uit Brielle.

In het damesteam heeft Kelly van Zon de overstap gemaakt naar het eredivisieteam van AnytimeFitness/Westa uit Wessem. Haar plaats wordt ingenomen door jeugdspeelster Mylena Maitimu van Alexandria '66 uit Rotterdam. De rest van het team wordt gevormd door de bekende speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Vorig seizoen is het na het kampioenschap in de eerste divisie niet gelukt om via de beslissingswedstrijden een plaats in de eredivisie af te dwingen. Deze competitie vindt er uit de eerste divisie geen promotie plaats, omdat de eredivisie over het gehele wedstrijdseizoen (najaar en voorjaar) wordt gespeeld. Dit seizoen is de doelstelling van ons damesteam dan ook plaatsing bij de eerste drie teams, die in het voorjaar met de nummers 1 t/m 3 van de andere eerste divisie poule strijden om promotie naar de eredivisie.
Vorige week is de competitie prima gestart met een 2-8 overwinning in de uitwedstrijd tegen GTTC Groningen. Sandra Meeuwsen en Patricia Smith bleven in die wedstrijd ongeslagen; Charell Schoonbrood moest alleen haar meerdere erkennen in Tamar Kooistra en won dus tweemaal. Shot '65 incasseerde vorige week een ruime 1-9 nederlaag in de thuiswedstrijd tegen Docos-Wolkyshop.nl. Het team uit Zwijndrecht bestaat uit Tamara Bakker, Eline van Beek en Jessica Eijgelsheim.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Net als het damesteam is de doelstelling het eindigen in de top drie van hun eerste divisie poule.
Vorig weekend is ons team gestart met een prima 3-7 overwinning in de uitwedstrijd op zaterdag tegen Disnierats in Hoorn, gevolgd door een teleurstellende nederlaag met dezelfde cijfers op zondag tegen het derde team van Scylla uit Leiden.
Tegenstander SKF speelde vorige week thuis met 5-5 gelijk tegen het team uit Leiden. Het team uit Veenendaal bestaat uit Rouke Bosma, Dicky de Jong, Carla Nouwen en Edwin Vonk.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Remco van der Does, Dario Prodanovic en Mark Spaargaren. De seizoenstart in de derde divisie leverde een 7-3 nederlaag op in de uitwedstrijd tegen DOV in Heerhugowaard. Tegenstander Spirit uit Oudkarspel speelde met 5-5 gelijk tegen het Apeldoornse De Veluwe.

Het derde herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de eerste wedstrijd van het seizoen ging dit team met 7‑3 onderuit in de uitwedstrijd tegen Sittard. Tegenstander SwordSports 21-Up uit Rotterdam behaalde een klinkende 9-1 overwinning in de thuiswedstrijd tegen ONI uit Wijchen.

150919 wedstrijd d1h1h2h3