Martins Ferreira en Smajic winnen beiden een wedstrijd

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam liep afgelopen zaterdag in de eerste wedstrijd in de eredivisie tegen een 2-4 nederlaag aan tegen medepromovendus Hercules. Tegen het team uit Terborg werd in de vorige competitie nog tweemaal ruim gewonnen. Na een 0-3 tussenstand bij de pauze zorgden Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic voor twee punten voor de thuisclub.
In de openingswedstrijd had Emanuel Martins Ferreira weinig in te brengen tegen Jelle Bosman. Nermin Smajic speelt over het algemeen wedstrijden over de volle vijf games tegen verdediger Herm Aalders en zaterdag was daarop geen uitzondering. De eerste twee games gingen overtuigend naar Smajic, maar Aalders liep in de derde game eenvoudig uit naar 3-9. Smajic vocht zich nog wel terug, maar uiteindelijk trok Aalders toch aan het langste eind. De vierde game ging ruim naar Aalders en ook in de vijfde game was hij steeds aan de goede kant van de score. Hij bouwde daarmee de voorsprong van de bezoekers uit. Thomas Baart kwam in de eerste game met 6-9 achter tegen Jurgen Pastoors, maar met vijf punten op rij wist hij alsnog de game binnen te halen. In de volgende games liep Pastoors echter steeds snel weg en bracht daarmee de stand bij de pauze op 0-3.

Na de onderbreking begon Emanuel Martins Ferreira de eerste game voorzichtig tegen Herm Aalders, maar via 5-9 wist hij tot 10-10 terug te komen. Daarna trok Aalders de game naar zich toe. Vanaf de tweede game kreeg Martins Ferreira meer vat op de wedstrijd en kwam hij telkens snel op voorsprong. In de vierde game kwam Aalders echter vanaf 7-3 terug, maar op 10-10 maakte Martins Ferreira aan de illusie een eind en scoorde het eerste punt voor de thuisclub. Tegen Jelle Bosman kwam Thomas Baart in de eerste game via 9-6 voor het eerst op gamepoint, maar toch ging de game nog naar Bosman. De volgende games gingen volstrekt gelijk op en via twee gewonnen games en een 7-3 tussenstand, leek Baart op de overwinning af te stevenen. Bosman vocht zich echter terug en wist de game nog te winnen. Daarmee leek de tegenstand van Baart gebroken en via 3-9 zorgde Bosman voor het vierde punt voor de bezoekers. In de laatste wedstrijd ging de eerste game met ruime cijfers naar Jurgen Pastoors. Nermin Smajic rechtte echter de rug en vocht zich terug in de wedstrijd. Na winst in de tweede game kwam Smajic in de derde game met 5-8 achter, maar met zes punten trok hij ook deze game naar zich toe. Tot 5-5 in de vierde game ging het gelijk op, maar daarna trok Smajic de game en daarmee de wedstrijd naar zich toe.
Daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord. Jeroen Bastiaansen kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam
A. Emanuel Martins Ferreira
B. Nermin Smajic
C. Thomas Baart

Spelers Hercules:
X. Herm Aalders
Y. Jelle Bosman
Z. Jurgen Pastoors

Gedetailleerde uitslagen:

Scyedam 1 - Hercules 1
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 6-11 3-11 9-11 - - 0-1
B - X 11-5 11-6 9-11 3-11 8-11 0-1
C - Z 11-9 6-11 5-11 4-11 - 0-1
A - X 10-12 11-7 11-5 12-10 - 1-0
C - Y 10-12 11-9 15-13 9-11 7-11 0-1
B - Z 3-11 11-6 11-8 11-7 - 1-0
Einduitslag 2-4

Reserves Scyedam sprokkelen punten

De reserves van Scyedam verloren afgelopen zaterdag hun eerste wedstrijd in deze najaarscompetitie met 3-7 van het sterke SV Red Star ’58. Het team uit Goirle eindigde namelijk vorig seizoen in hun derde divisie poule als tweede. Op een tussenstand van 0 4 tekende Bart Platzbeecker het eerste tegenpunt aan, via een overwinning op René Vrins. Het duurde tot de voorlaatste wedstrijd voordat Paul de Graaf tegen René Vrins na een 0-2 achterstand in games het tweede punt voor de thuisclub kon laten aantekenen. In de laatste wedstrijd won Kees de Koning in drie games van Vincent van Kuijck. Stephan Pieters en Mark Spaargaren kwamen niet in actie.

Maximale zege dames Scyedam

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam behaalde zaterdag de maximale 10 0 overwinning in de eerste wedstrijd in de eerste divisie tegen de reserves van De Treffers uit Roelofarendsveen. Zowel Daniële Maas als Patricia Smith wonnen hun enkelspelen vrij eenvoudig, wel moesten zij enkele malen een vierde game toestaan. Sandra Meeuwsen speelde in de laatste wedstrijd over de volle vijf games tegen Lisanne van Wassenberg. Vier games waren allemaal met erg klein verschil, in de beslissende vijfde game trok Meeuwsen met 11-5 aan het langste eind en zorgde voor de 10-0 op het scorebord. Het dubbelspel werd door Sandra Meeuwsen en Patricia Smith in winst omgezet. Anissa en Charell Schoonbrood kwamen zaterdag niet in actie.