Op donderdag 30 April werd er een Duotoernooi gespeeld bij Xerxes tegen Scyedam!

Joost van Xerxes had alles goed georganiseerd , ook met samenwerking met Dick Vos van Scyedam.

Er waren 5 DuoTeams van Xerxes en 5DuoTeams van Scyedam. Joost deed de openingswoord en gezamelijk met Dick de indeling waar de spelers moesten spelen!

Bij Groep 1 werden er spannende duels gespeeld,de Scyedammers Patrick van Marwijk en Hans Poort waren gefocust op de overwinning tegen Wing Chu en Rob Emmers,en het verschil werd gemaakt met de dubbel! Bij Groep 2 was Hans en Lena van Xerxes een maatje te groot voor de Scyedammers Martin Bronscheer en Filomena Erryshar,maar ze waren niet weg gespeeld,het waren spannende potjes tafeltennis! Bij de 3e groep speelde Peter Suurbiers tegen zijn vroegere teamgenoten Adrie en Ruud van Diveco die nu bij Xerxes competitie speelt,dus was het een tactische wedstrijd verwacht,Bij de dubbel was het heel closed, maar moest Jan van Steenoven en Peter hun meerdere bekennen De partij Peter en Ruud was heel spannend ,in vijfen won net Ruud van Peter! Wim en Joost van Xerxes 4 kwam uit tegen Dick Vos en Gerard van Geene,er werd goed gestreden maar uiteindelijk won Scyedam. Als laaste speelde Theo en Trees van Scyedam tegen Hans Bultena en Raiza (debutant)van Xerxes,Hans ging voortvarend en Raiza moest er even inkomen zeker tegen TheoVeldhoven die verdedigend speelt! Trees Vos deed haar best en dat was ook soms wel te horen! tegen Raiza was het wel spannend ,maar kon ze het net niet winnen!

De uitslag van het DuoToernooi 2015 zie onder;

Xerxes­Scyedam

Groep1: Rob/Wing­Hans/Patrick 2­3
Groep2: Hans Pont/Lena­Filomena/Martin 5­0

Groep3: Adrie/Ruud­Jan/Peter 5­0

Groep4: Wim/Joost­Dick/Gerard 1­4
Groep5: Hans/Raiza­Trees/Theo 4­1

Dus Xerxes won met 17­8. Het was een geslaagde duotoernooi met veel strijd en ontspanning!!