Afgelopen weekend is de voorjaarscompetitie gestart voor het damesteam van Scyedam met een uitwedstrijd. Voor het eerste herenteam wordt de competitie in de eredivisie komend weekend herstart. Aanstaande zaterdag staat er voor deze teams een thuiswedstrijd op het programma.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Wijzenbeek/Westa 1 uit Wessem;
Scyedam dames 1 - Vriendenschaar 1 uit Gouda.
Daarnaast in de hoogste eerste klasses van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 2 - Alexandria ’66 4 uit Rotterdam;
Scyedam heren 3 - Smash (M) 2 uit Monster.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie. In de voorlopige tussenstand staan onze heren met 13 punten op een gedeelde zevende plaats met Hercules uit Terborg.
Tegenstander Wijzenbeek/Westa staat met 19 punten op de vijfde plaats. De uitwedstrijd in Wessem eindigde in een 4-2 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd wonnen Emanuel en Thomas van Rino Alberts. De andere spelers van Wijzenbeek/Westa zijn Filip Cluyts, Qiang Liu en Nicolas Schenkel.

Het tweede herenteam is er in de najaarscompetitie niet in geslaagd zich te handhaven in de derde divisie, daardoor moet dit team het verloren terrein zien goed te maken in de hoofdklasse. Het team is ongewijzigd ten opzichte van de najaarscompetitie en bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren.

Het damesteam van Scyedam werd in het najaar kampioen in de eerste divisie en komt nu uit in de promotiegroep van de eerste divisie waarin wordt gestreden om promotie naar de eredivisie. Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. De eerste wedstrijd eindigde afgelopen zaterdag in een kleine 6-4 nederlaag tegen het Utrechtse SVE, waartegen vorig seizoen tweemaal werd gelijkgespeeld. De punten kwamen van het bat van Patricia (tweemaal), Anissa en Charell.
Het team van Vriendenschaar startte met een verrassend ruime 9-1 overwinning op Tanaka uit Etten-Leur. Het team uit Gouda bestaat uit de speelsters Ilse van den Berg, Nadia de Bruin, Elle Cillissen, Floor Fennis, Romy Gielings en Marion van Leeuwen.