Jeugdteams spelen de eerste thuiswedstrijd

Aanstaande zaterdag start de najaarscompetitie voor de hoogst spelende herenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Het eerste herenteam komt dankzij een zeer verrassende ontsnapping wederom uit in de eredivisie. Het tweede herenteam is er in het voorjaar niet in geslaagd het verloren terrein goed te maken en komt dus weer uit de afdelingshoofdklasse. Helaas hebben onze dames besloten niet meer in de competitie uit te komen. De jeugdteams zijn afgelopen zaterdag gestart met een uitwedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Papendrecht 2;
Scyedam jeugd 2 - Taveri 2 uit Ridderkerk;
Scyedam jeugd 3 - Vriendenschaar 3 uit Gouda.

Het eerste jeugdteam begon de competitie met een 4-6 overwinning in Barendrecht tegen Taveba 3. Tim Witvliet zorgde met drie overwinningen voor de helft van de score. Ilan Levy en Vincent Veldhoven wonnen allebei eenmaal en het zesde punt kwam uit het gewonnen dubbel.
Een kleine nederlaag met 6-4 afgelopen zaterdag voor het tweede jeugdteam in Krimpen aan den IJssel tegen Trefpunt 2. Daniël Snoek won driemaal en Ilian Westerholt zorgde voor het vierde punt. Maayke Seijkens bleef met lege handen.
Het derde jeugdteam deed met een 1-9 overwinning goede zaken in de wedstrijd tegen Taveba 5 in Barendrecht. Rowan Schilder Spel en en Kay Sels wonnen allebei driemaal, Mucahid Yardimsever deed daar met twee overwinningen weinig voor onder. Het negende punt kwam uit het dubbelspel.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Hercules 1 uit Terborg.
Daarnaast in de hoofdklasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 2 - Gorkum 1.

In het afgelopen seizoen werd ons eerste herenteam in de reguliere competitie achtste en laatste in de eredivisie. In de play-downs stegen zij echter boven zichzelf uit door tweemaal te winnen van het als vijfde geëindigde Scylla en wisten zich daarmee te handhaven. In de thuiswedstrijd won Nermin Smajic zijn twee enkelspelen en zorgde Thomas Baart voor het derde punt van de 3-1 overwinning. Thomas was in de return de grote man met tweemaal winst en tekende Nermin voor het derde punt van de 2-3 zege. Emanuel Martins Ferreira bleef in beide wedstrijden met lege handen.
Het team is ten opzichte van het voorjaar uitgebreid met de van Vriendenschaar overgekomen Martijn van der Heide. Verder is het team niet gewijzigd en bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden zeven ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zeven ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Tegenstander Hercules heeft zich afgelopen seizoen als promovendus eveneens gehandhaafd. Het team uit Terborg bestaat uit Herm Aalders, Jelle Bosman, Martin Brinkhoff, Trinko Keen, Jurgen Pastoors en Gerko Wiemer.

In de voorjaarscompetitie werd het tweede herenteam tweede in de hoofdklasse. In de play-offs werd tegen Avanti 4 tweemaal gewonnen. In de beslissende wedstrijd tegen het eerste team van HTTV-070 kon echter geen promotie naar de derde divisie worden afgedwongen. Het team is ongewijzigd ten opzichte van de voorjaarscompetitie en bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren.
Het team van Gorkum bestaat uit Colin Balde, Maarten Mans en Menno van der Wal.