Tweede herenteam kansrijk voor promotie

Aanstaande zaterdag staan er thuiswedstrijden gepland in de najaarscompetitie voor de hoogst spelende herenteams van Scyedam. Het eerste herenteam speelt de zesde wedstrijd in de eredivisie als hekkensluiter en het tweede herenteam komt in actie als koploper in de zevende en laatste wedstrijd in het reguliere programma van de afdelingshoofdklasse.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Scylla 1 uit Leiden.
Daarnaast in de hoofdklasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 2 - Salamanders 3 uit Wateringen.

Het eerste herenteam komt uit in de eredivisie en bestaat dit seizoen uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden zeven ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zeven ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Voor onze heren is het nog wachten op de eerste winstpartij: tegen Salamanders in Wateringen werd na een 3-0 achterstand nog met 3-3 gelijk gespeeld; de andere vier wedstrijden werden verloren. Met 8 punten uit 5 wedstrijden wordt de laatste plaats ingenomen in de voorlopige tussenstand.
Tegenstander Scylla staat met 14 punten op de vierde plaats. Na twee nederlagen werden de laatste twee wedstrijden gewonnen, met 6-0 tegen Hercules en 5-1 tegen Avanti. Het team uit Leiden bestaat uit Olivier Altenburg, Gerard Bakker, Merijn de Bruin, Kazeem Nasiru en Kim Vermaas.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. De poule in de hoofdklasse bestaat uit 8 teams die allemaal eenmaal tegen elkaar spelen. Daarna spelen de eerste vier teams om promotie naar de derde divisie. Het vervolgprogramma bestaat uit halve finales met een thuis- en een uitwedstrijd van nummer 1 tegen 4 en 2 tegen 3. De winnaars spelen een finalewedstrijd op neutraal terrein om het kampioenschap en promotie naar de derde divisie.
Zaterdag staat de zevende en laatste wedstrijd op het programma van de reguliere competitie. Op dit moment staat ons team met 45 punten op de eerste plaats met vijf punten voorsprong op Salamanders 3 en Shot ’65 1 die op de gedeelde tweede plaats staan. Tot nu toe werden alle wedstrijden gewonnen: de drie thuiswedstrijden met 9-1 en de drie uitwedstrijden met 4-6.
Het team van Salamanders speelde alleen de eerste wedstrijd gelijk in Barendrecht tegen Taveba, daarna werden vijf wedstrijden op rij gewonnen. De spelers van het team uit Wateringen zijn Renske van Bruchem, Joey van Elswijk, Robbert van der Kleij, Tim Knops en Nynke Stam.