Eerste herenteam moet flink aan de bak

Aanstaande zaterdag staat pas de tweede thuiswedstrijd op het programma voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam. Het is echter ook de laatste ronde van de eerste helft van de najaarscompetitie. Het eerste herenteam zal nog flink aan de bak moeten om bij de eerste drie te eindigen. Het is belangrijk bij de eerste drie te eindigen: samen met de eerste drie van de andere eerste divisie poule, wordt in het voorjaar gestreden om promotie naar de eredivisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Taveri 2 uit Ridderkerk;
Scyedam jeugd 2 - Sliedrecht Sport 1.

Het eerste jeugdteam weet zich behoorlijk aan te passen aan het hogere spelpeil in de tweede klasse. Belangrijk aandeel hierin heeft Daniƫl Snoek die verantwoordelijk is voor 10 van de in totaal 15 behaalde punten. De andere spelers van het team zijn Maaike Seijkens en Ilian Westerholt. Zaterdag komt koploper Taveri op bezoek, die tot nu toe 25 punten hebben verzameld.
Het tweede jeugdteam heeft alle vier gespeelde wedstrijden ruim gewonnen in hun derde klasse poule. Dit team staat dan ook met 32 punten ruim aan kop in de voorlopige tussenstand. Kay Sels is tot nu toe ongeslagen met de volle winst uit 12 partijen. De andere spelers zijn Rowan Schilder Spel, Mucahid Yardimsever, Fan Ye en Ke Ying Ye. Tegenstander Sliedrecht Sport staat met 15 punten uit drie wedstrijden op de derde plaats in de voorlopige tussenstand.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - US 1 uit Amsterdam;
Scyedam heren 2 - HTTV-070 1 uit Den Haag.

Het eerste herenteam bestaat uit de spelers Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De competitie verloopt voor de degradant uit de eredivisie tot nu toe niet heel succesvol. Na een kleine overwinning in de eerste wedstrijd, werd tweemaal gelijk gespeeld en eenmaal ruim verloren. Momenteel wordt met 18 punten de vierde plaats ingenomen. Het verschil met nummer drie, Tempo-Team 2 uit Amsterdam is echter maar een punt.
Tegenstander US uit Amsterdam staat met 11 punten zesde en laatste in de poule. De spelers van US zijn Pieter Danes, Tycho Dekkers, Jeroen Hendriks, Dylan Kret en Dylan Plett.

Het tweede herenteam bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Met 16 punten staat ons team op de zesde en laatste plaats in de voorlopige tussenstand. De verschillen tussen de nummers 3 tot en met 6 zijn echter bijzonder klein.
Het team van HTTV-070 staat met 18 punten op de vierde plaats. Dit team bestaat uit Hilair Bislip, Ljupco Jorguseski en Charlie Vierling.