Eerste herenteam moet degradatie zien te ontlopen

Zaterdag is er weer een thuisprogramma voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam. Afgelopen zaterdag heeft het eerste herenteam zichzelf een zeer slechte dienst bewezen door een ruime 8-2 nederlaag tegen de concurrent voor de derde plaats, Tempo Team 2 in Amsterdam. Die derde plaats is nu, met elf punten achterstand, eigenlijk alleen nog in theorie bereikbaar. Door het resultaat komt zelfs degradatie in zicht: de nummers 5 en 6 degraderen naar de tweede divisie.
Het tweede herenteam staat momenteel op een veilige derde plaats, maar de verschillen tussen de nummers 3 t/m 5 in hun derde divisie poule zijn nog bijzonder klein.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Vriendenschaar 3 uit Gouda;
Scyedam jeugd 2 - Gorkum 3.

Het eerste jeugdteam staat momenteel met 27 punten op de zesde plaats in hun tweede klasse poule. De spelers van het team zijn Maayke Seijkens, Daniël Snoek en Ilian Westerholt. Tegenstander is koploper Vriendenschaar 3 met 42 punten uit zeven wedstrijden. De uitwedstrijd werd met 7-3 door Vriendenschaar 3 gewonnen. Daniël won in die wedstrijd zijn drie enkelspelen, Ilian en Maayke bleven met lege handen.
Het tweede jeugdteam staat met 50 punten nog steeds fier aan kop in hun derde klasse poule. Gorkum 3 staat met 29 punten op de vierde plaats in de voorlopige tussenstand. De uitwedstrijd werd met 3-7 gewonnen door het team van Scyedam. In die wedstrijd wonnen Kay Sels en Mucahid Yardimsever hun drie enkelspelen, Fan Ye wist geen wedstrijd te winnen. Rowan Schilder Spel en Ke Ying Ye kwamen toen niet in actie.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Pecos 1 uit Oegstgeest;
Scyedam heren 2 - Red Stars 3 uit Venray.

Het eerste herenteam bestaat uit de spelers Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. Afgelopen zaterdag heeft het herenteam een ruime 8 2 nederlaag geleden tegen Tempo Team 2 in Amsterdam. Daarmee is de derde plaats uit zicht verdwenen en moeten alle zeilen worden bijgezet om niet te degraderen. Met 30 punten is de voorsprong op Pecos dat vijfde staat, geslonken tot drie punten. De uitwedstrijd tegen Pecos eindigde in een 5-5 gelijkspel. In die wedstrijd won Thomas tweemaal, Jeroen en Nermin allebei eenmaal. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Tegenstander Pecos staat met 27 punten op de vijfde plaats in de voorlopige tussenstand. De spelers van Pecos zijn Paul Kruijt, Antony Nader en Jens Wiersma.

Het tweede herenteam bestaat uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Momenteel staat ons team met 33 punten op een keurige derde plaats in hun derde divisie poule. De voorsprong op nummer vier Veerhuis Wessem/Westa 2 is echter maar een punt en het op de vijfde plaats staande Woerden 1 maar twee punten. De uitwedstrijd tegen Red Stars 3 eindigde in een 5-5 gelijkspel. In die wedstrijd wonnen Bart en Kees tweemaal en zorgde Stephan voor het vijfde punt. Red Stars 3 staat met 41 punten op de tweede plaats. Het team uit Venray bestaat uit Nicolas Daub, Desmond Janssen, Maarten Peters, Amber van de Velde en Emma van der Zanden.