In de najaarscompetitie gelden als gevolg van de Corona pandemie enkele aangepaste spelregels. Zo wordt bij de senioren niet van tafelhelft gewisseld en behalve in de landelijke competitie geen dubbelspel gespeeld.
Aanstaande zaterdag spelen de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Taveba 2 uit Barendrecht;
Scyedam jeugd 2 - Taveba 3 uit Barendrecht;
Scyedam jeugd 3 - Dordrecht 2.

De eerste twee jeugdteams zijn ongewijzigd en allebei een klasse hoger ingedeeld dan in de voorjaarscompetitie. Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Kay Sels, Daniel Snoek, Mucahid Yardimsever en Ilian Westerholt. Het tweede jeugdteam is ingedeeld in de tweede klasse en bestaat uit Djenna Abd-El Haliem, Maayke Seijkens en Muhammed Osman Solak. In het derde team dat uitkomt in de vierde klasse debuteert dit seizoen Evan Groeneveld en het team bestaat verder uit Vedat Bicer, Sara Hairlahovic en Tygo Speelmeyer.
Afgelopen zaterdag zijn alle teams de najaarscompetitie gestart met een uitoverwinning.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - TTV Maashorst 1 uit Uden;
Scyedam 2 - Gorkum 2.

De eerste divisie waarin het eerste herenteam uitkomt bestaat dit najaar uit tien teams die elkaar eenmaal ontmoeten. De kampioen promoveert naar de eredivisie, de nummer twee speelt daarvoor een beslissingswedstrijd en de nummers 8, 9 en 10 degraderen naar de tweede divisie.
Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. In de eerste wedstrijd afgelopen zaterdag won dit team in een spannende wedstrijd met 6-4 van Hilversum 2. In die wedstrijd won Thomas zijn drie enkelspelen, Nermin won tweemaal en Martijn zorgde voor het zesde punt.
Tegenstander TTV Maashorst won afgelopen zaterdag eveneens met 6-4 en wel van Auto J. de Gooijer/SKF. In de voorjaarscompeitie kwam het team uit in dezelfde poule als ons herenteam; de enige onderlinge confrontatie eindigde in de thuiswedstrijd in Schiedam in een 5-5 gelijkspel. De spelers van het team uit Uden zijn Rachel Gerarts, Han Gootzen, Elias Hardmeier en Jos Verhulst.

Het tweede herenteam is dit seizoen versterkt met Erik Kloppers die is overgekomen van TTV Woerden. Het team is verder ongewijzigd en de andere spelers zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Het team kende afgelopen zaterdag een valse start met een 6-3 nederlaag tegen Shot ’65 in Zwijndrecht. Bart won in die wedstrijd tweemaal, Erik eenmaal en Kees bleef met lege handen.
Tegenstander Gorkum won met 5-4 van Taveri uit Ridderkerk. Het team uit Gorkum bestaat uit Laurens Langeveld, Marcel Matla, Jonne Poels, Emilian Stefanica, Koert van der Wal en Menno van der Wal.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam. We verzoeken u bij binnenkomst in te schrijven en tevens uw vertrektijd te registeren. De verder na te leven regels met betrekking tot de Corona pandemie kunt u op diverse plekken in de sportaccommodatie vinden.