Ontbreken Jochem de Hoop wreekt zich
Afgelopen zaterdag werden in de speelzaal van SKF in Veenendaal de play-offs gespeeld voor een promotieplaats naar de eredivisie. Het herenteam van Scyedam had zich hiervoor geplaatst via een derde plaats in de eredivisie B, maar moest verzwakt aantreden door het ontbreken van Jochem de Hoop door een enkelblessure. In de halve finale traden de heren van Scyedam aan tegen Red Stars uit Venray, waartegen een nipte 3-2 overwinning werd geboekt. In de finale was Klimaatgroep Stars, dat zich verrassend voor de finale had geplaatst door winst op Pecos uit Oegstgeest, met 3-0 te sterk voor Scyedam. Hierdoor promoveert het team uit Middelstum naar de eredivisie in het najaar.

In de halve finale tegen Red Stars dwong Jeroen Bastiaansen in de openingspartij weliswaar kopman Ronald Bogaard een vijfde game af, daarin trok hij echter duidelijk aan het kortste eind. Nermin Smajic bracht de stand weer in evenwicht door winst in vier games op Frank van der Vleuten. Laurens van Raadshooven speelde vervolgens een lange en moeizame wedstrijd tegen invaller Tom Thijssen. In de beslissende vijfde game gingen de partijen volstrekt gelijk op, maar uiteindelijk trok Thijssen met 17‑15 aan het langste eind, waardoor het team uit Venray weer op voorsprong kwam.
Na de onderbreking won Nermin Smajic betrekkelijk eenvoudig in vier games van Ronald Bogaard, waarmee hij de partijen weer op gelijke hoogte bracht. In de beslissende vijfde partij boekte Jeroen Bastiaansen een degelijke 3-0 overwinning op Frank van der Vleuten, waardoor het Schiedamse team zich plaatste voor de finale.

In de finale was Klimaatgroep Stars de verrassende tegenstander door een 3-2 overwinning op Pecos uit Oegstgeest.
In de eerste partij kwam Nermin Smajic snel op een 2-0 voorsprong in games op Colin Rengers. Daarna verslapte Smajic en liet Rengers meer het spel maken. Pas in de vijfde game was Smajic weer bij de les en met een 8-3 voorsprong leek de overwinning binnen handbereik. Rengers knokte zich echter terug en trok uiteindelijk met 13-15 aan het langste eind. Laurens van Raadshooven speelde daarna een prima wedstrijd tegen kopman Anran Tan, maar hij moest met minimaal verschil in de vierde game zijn meerdere erkennen in Tan (12-14). Jeroen Bastiaansen bood vervolgens behoorlijke tegenstand tegen routinier Jan Tammenga, maar moest met 0-3 zijn meerdere erkennen. Hiermee kwam de eindstand op 0-3 voor het team uit Middelstum, dat daarmee in het najaar mag uitkomen in de eredivisie.

Kijk naar de halve finale van Scyedam tegen Red Stars:

Kijk naar de halve finale tussen Klimaatgroep Stars en Pecos:

Kijk naar de finale van Scyedam tegen Klimaatgroep Stars: