Wedstrijd draait na de pauze volledig om

Na de verrassend ruime 2-5 overwinning in de eerste wedstrijd, wist het eerste herenteam van Scyedam afgelopen zaterdag tegen Tempo-Team opnieuw maar nu met 4-3 de winst te grijpen. Het Schiedamse team was op voorhand verzwakt door de afwezigheid van Martijn van der Heide, maar invaller Bart Platzbeecker speelde uitstekend en wist zelfs een overwinning in de wacht te slepen. Overigens was ook het team uit Amsterdam verzwakt: Chris Walbrecht mocht door een schorsing niet in actie komen. Het wedstrijdverloop was uitermate vreemd, bij de pauze stond de thuisclub met 0-3 achter zodat van winstkansen zeker geen sprake was, terwijl dat toch was wat er gebeurde.

In de openingswedstrijd won Thomas Baart de eerste twee games nipt van Ilias Faraj en leek op 9-7 in de derde game de wedstrijd met 3-0 te winnen. Faraj trok echter met vier punten op rij de game alsnog naar zich toe. In de vierde game kwam Baart tweemaal op matchpoint, maar hij wist deze niet te verzilveren. In de beslissende vijfde game liep Faraj al snel enkele punten uit en hij gaf die voorsprong niet meer uit handen. Bart Platzbeecker kon alleen in de tweede game serieuze tegenstand bieden aan Fjodor Rademaker. Verder dan tweemaal een gamepoint kwam hij echter niet. Edwin ten Hoope verloor de eerste game met minimaal verschil van Maurice Schulte. In de volgende twee games kwam hij echter niet in de wedstrijd. Hiermee kwam de tussenstand bij de pauze op een 0-3 achterstand voor de thuisclub.

Na de onderbreking won Thomas Baart de eerste twee games overtuigend tegen Fjodor Rademaker. In de derde game leek Rademaker met een 3-8 voorsprong iets terug te gaan doen. Baart knokte zich echter terug en wist de game en daarmee de partij naar zich toe te trekken. Edwin ten Hoope kwam in de eerste game tegen Ilias Faraj met 10 8 het eerst op gamepoint. Faraj kwam echter goed terug en trok de eerste en daarna ook de tweede game naar zich toe. Ten Hoope gaf zich echter niet gewonnen en hij wist de derde en vierde game binnen te slepen. Daarmee leek de tegenstand van Faraj gebroken en de vijfde game ging dan ook met ruim verschil naar Ten Hoope. In het laatste enkelspel won Bart Platzbeecker de eerste game en Maurice Schulte de tweede. Platzbeecker liep verrassenderwijs in de derde game zomaar naar 10-1 uit. Schulte had geen antwoord waarmee Platzbeecker de partijen op gelijke hoogte bracht.

In het afsluitende dubbelspel kwamen Thomas Baart en Edwin ten Hoope nooit in de problemen tegen Fjodor Rademaker en Maurice Schulte en zij bezorgden daarmee de thuisclub de 4-3 winst.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam