Halverwege de competitie staat eerste herenteam in de middenmoot

Aanstaande zaterdag komen het eerste herenteam en de jeugdteams van Scyedam in actie in de eigen speelzaal in Schiedam. Het eerste herenteam begon de competitie goed met twee overwinningen, gevolgd door drie 4-3 nederlagen.
Naast het eerste herenteam spelen zaterdag vijf van de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Taverzo 2 uit Zoetermeer;
Scyedam jeugd 3 - Taverzo 6 uit Zoetermeer;
Scyedam jeugd 4 - Play Fair 1 uit Leimuiden;
Scyedam jeugd 5 - De Treffers (R) 2 uit Roelofarendsveen;
Scyedam jeugd 6 - Play Fair 2 Leimuiden.

Het eerste jeugdteam komt uit in de promotieklasse en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Halverwege de voorjaarscompetitie staat het team met 34 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand, met twee punten achterstand op Taverzo 2. Dit ondanks een 3-7 overwinning in de uitwedstrijd tegen de koploper.
Het tweede jeugdteam komt uit in de tweede klasse. De spelers van het team zijn Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Dit team staat met vijf punten voorsprong aan kop in de poule, maar komt zaterdag niet in actie omdat hun poule bestaat uit vijf teams.
Het derde team komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Dit team heeft intussen al zes wedstrijden gespeeld en deze allemaal ruim gewonnen, behalve afgelopen zaterdag toen met 5-5 gelijk werd gespeeld in de thuiswedstrijd tegen Salamanders 4 uit Wateringen. Met 46 punten staat dit team aan kop met al een voorsprong van 12 punten.
De teams 4, 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugd 4 zijn Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout en Eren Kondu, jeugd 5 bestaat uit Ridvan Velic en Zejd Velic, in jeugd 6 spelen Rein Gommers, Dean Hageraats en Uveys Yardimsever. Jeugdteam 4 verloor alleen de eerste wedstrijd, met 4-1 in de uitwedstrijd tegen de huidige koploper en tegenstander van aanstaande zaterdag: Play Fair uit Leimuiden; het vijfde team kwam al zeven keer in actie en heeft pas een keer een tegenpunt moeten incasseren en staat dan ook zeer ruim aan kop in hun poule; het zesde jeugdteam staat op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand, met zeven punten achterstand op koploper Pecos.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 14.00 uur.
De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Nermin Smajic. Het team staat halverwege de voorjaarscompetitie met 18 punten op een met Tempo-Team uit Amsterdam gedeelde derde plaats. Na twee winstpartijen werden de drie volgende wedstrijden met 4-3 verloren. De uitwedstrijd tegen Avanti werd met 2-5 gewonnen, in die wedstrijd wonnen Martijn en Thomas hun beide enkelspelen en zorgde Edwin voor het vijfde punt.
Tegenstander Avanti verloor de eerste drie wedstrijden ruim, maar herstelde zich met twee 4-3 overwinningen. Het team uit Hazerswoude staat met 13 punten op de zesde en laatste plaats in de poule. De spelers van Avanti zijn Martin Groenewold, Olaf Stolwijk, Vincent Swart en Ronald Vijverberg.