Handhaving eerste herenteam nog onzeker

Aanstaande zaterdag spelen het eerste herenteam en de jeugdteams van Scyedam in de laatste ronde van de voorjaarscompetitie een thuiswedstrijd. Het eerste herenteam staat op de vierde plaats in hun eerste divisiepoule maar met slechts een punt voorsprong op nummer vijf, Bit.nl. Het tweede herenteam is afgelopen zaterdag kampioen geworden in de hoofdklasse en daarmee teruggekeerd naar de derde divisie.
Naast het eerste herenteam spelen zaterdag drie van de zes jeugdteams van Scyedam thuis.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Salamanders 1 uit Wateringen;
Scyedam jeugd 2 - Alexandria ‘66 3 uit Rotterdam;
Scyedam jeugd 4 - Salamanders 5 uit Wateringen.

Het eerste jeugdteam komt uit in de promotieklasse en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Voor de laatste speelronde staat het team met 61 punten op kop in de voorlopige tussenstand, met vier punten voorsprong op Taverzo 2. Dat betekent dat zaterdag met 6-4 moet worden gewonnen om op eigen kracht het kampioenschap binnen te halen. De uitwedstrijd tegen Salamanders eindigde in een 4-6 overwinning voor Scyedam.
Het tweede jeugdteam komt uit in de tweede klasse. De spelers van het team zijn Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Dit team staat met elf punten voorsprong bovenaan in de poule en is daarom al kampioen. Het team van Alexandria ’66 staat met 26 punten op een gedeelde vierde plaats. De uitwedstrijd in Rotterdam werd met 2-8 gewonnen door het team van Scyedam.
Het derde team komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. In deze poule is ons team al uitgespeeld en met maar liefst 17 punten voorsprong kampioen geworden.
De teams 4, 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugd 4 zijn Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout en Eren Kondu, jeugd 5 bestaat uit Ridvan Velic en Zejd Velic, in jeugd 6 spelen Rein Gommers, Dean Hageraats en Uveys Yardimsever.
Jeugdteam 4 staat met 29 punten op de tweede plaats met vijf punten achterstand op Play Fair dat al is uitgespeeld. Met een 5-0 overwinning zaterdag kan door een beter onderling resultaat het kampioenschap worden gevierd. De uitwedstrijd tegen Salamanders 5 eindigde in een kleine 2-3 overwinning voor Scyedam.
Het vijfde team was al eerder kampioen geworden met een straatlengte voorsprong.
Het zesde jeugdteam is uitgespeeld en staat met 29 punten op de tweede plaats. Sliedrecht Sport heeft zaterdag aan een punt genoeg om de tweede plaats over te nemen.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 14.00 uur. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - Buitenpost 1.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope en Nermin Smajic. De stand in hun eerste divisie poule is voor degradatie ongemeen spannend. Duidelijk is dat Avanti degradeert, maar de tweede degradant is nog allerminst zeker. De heren van Scyedam staan met 31 punten op de vierde plaats maar met slechts een punt voorsprong op Bit.nl. Met dat team mag niet gelijk worden geëindigd, omdat beide onderlinge wedstrijden werden verloren. Bit.nl gaat zaterdag op bezoek bij kampioen PingPong Alkmaar. Tegenstander Buitenpost staat met 35 punten op de tweede plaats. De uitwedstrijd tegen Buitenpost werd met 4 3 gewonnen door de thuisclub, in die wedstrijd won Thomas zijn beide enkelspelen, zorgde Martijn voor het derde punt en bleef Edwin met lege handen.
De spelers van Buitenpost zijn Arnoud Hofman, Thomas Kuijer, Jaap van Tijum en Peter Verweij.