Eerste herenteam gestart met kleine nederlaag

Afgelopen zaterdag is de najaarscompetitie gestart voor de teams van Scyedam met een uitwedstrijd. In het voorjaar waren de onderlinge verschillen tussen de nummers 2 t/m 5 in de eerste divisiepoule van het eerste herenteam bijzonder klein. Door een ruime 6-1 overwinning in de laatste wedstrijd eindigde ons team als derde. Het team is dit najaar versterkt met Daria Dubenko afkomstig uit Oekraïne en nu om begrijpelijke redenen studerend aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.
Het tweede herenteam is in het voorjaar kampioen geworden in de hoofdklasse en keert daarom terug in de derde divisie, het team is ongewijzigd.
Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam en de zes jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 en 2 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Stede Broec 1 uit Grootebroek;
Scyedam jeugd 2 - ATTC Evo-Repro 1 uit Alphen aan den Rijn;
Scyedam jeugd 3 - ATTC Evo-Repro 3 uit Alphen aan den Rijn;
Scyedam jeugd 4 - Avanti 2 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam jeugd 5 - Sliedrecht Sport 1;
Scyedam jeugd 6 - SETT 3 uit Den Haag.

Het eerste jeugdteam is in het voorjaar kampioen geworden in de promotieklasse en daarmee gepromoveerd naar Landelijk C. Het team is ongewijzigd en bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Afgelopen zaterdag eindigde de uitwedstrijd in Soest tegen Shot 2 in een kleine 6-4 nederlaag.
Het tweede jeugdteam werd kampioen in de tweede klasse en is daarmee gepromoveerd naar de eerste klasse. Het team is eveneens ongewijzigd en bestaat uit Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. De uitslag van de uitwedstrijd afgelopen zaterdag tegen Gorkum 1 is nog niet bekend.
Het derde team komt uit in de derde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. De eerste wedstrijd leverde zaterdag een afgetekende 2-8 overwinning op tegen Gorkum 3.
Team 4 komt eveneens uit in de derde klasse en bestaat uit Eymen Bozkurt, Gaudi Kaersenhout, Eren Kondu en Ridvan Velic. Omdat hun poule bestaat uit 5 teams, kwamen zij afgelopen zaterdag nog niet in actie.
De teams 5 en 6 komen uit in de pupillen duo competitie. De spelers van jeugdteam 5 zijn Dean Hageraats, Kenai Scholtes en Zejd Velic, in jeugdteam 6 spelen Ian Quinlan, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Team 5 verloor zaterdag met 4-1 van Pecos 3, team 6 kwam nog niet in actie omdat hun poule uit 5 teams bestaat.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Tempo-Team 3 uit Amsterdam;
Scyedam 2 - Avanti 2 uit Hazerswoude Dorp.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Daria Dubenko, Martijn van der Heide en Edwin ten Hoope. Afgelopen zaterdag liep het team tegen een kleine 4-3 nederlaag op in de uitwedstrijd tegen Tempo-Team 1. In die wedstrijd wonnen Martijn en Thomas beiden eenmaal en bleef Edwin met lege handen. Het derde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
De spelers van tegenstander Tempo-Team 3 zijn Maurice Lie, Theerakant Manyam, Joel Nabarro, Dylan Plett en Julian Ramos. Dit team kwam al tweemaal in actie en won beide wedstrijden met 5-2 en wel tegen achtereenvolgens Tempo-Team 1 en Scylla 1.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Het team is na de terugkeer in de derde divisie afgelopen zaterdag gestart met een kleine 6-4 nederlaag in Heerhugowaard tegen DOV 2. In die wedstrijd wonnen Bart en Kees allebei twee wedstrijden en Stephan wist daar geen punten aan toe te voegen.
De spelers van tegenstander Avanti 2 zijn Gideon Herschel, Dennis Roggeveen, David Saunders en Anthira van Wensveen. Dit team verloor afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd met 2-8 van Pecos 3.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.