Jeugdteams Scyedam spelen zaterdag uit

Zaterdag staat de vijfde wedstrijd van de najaarscompetitie op het programma voor de landelijke herenteams en de jeugdteams van tafeltennisvereniging Scyedam.
Het eerste herenteam is na een goede openingswedstrijd in hun eerste divisie poule, tegen drie nederlagen aan gelopen. Door de ruime nederlaag met 9-4 afgelopen zaterdag tegen Tempo-Team 3 in Amsterdam, staat het team nu vijfde in de voorlopige tussenstand. Zaterdag is dan ook een ruime overwinning tegen de hekkensluiter gewenst om de degradatieplaats te verlaten.
Het tweede herenteam is uitstekend gestart in hun derde divisie poule, het team staat momenteel derde. Afgelopen zaterdag werd in en tegen Arnemuiden met 9-4 verloren; dat team staat nu aan kop in de poule.
Zaterdag spelen het eerste en tweede herenteam van Scyedam een thuiswedstrijd, de vijf jeugdteams spelen zaterdag uit.

De wedstrijden van het eerste en tweede herenteam beginnen om 15.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Vriendenschaar 1 uit Gouda;
Scyedam 2 - Alexandria ’66 4 uit Rotterdam.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit najaar uit Thomas Baart, Martijn van der Heide, Edwin ten Hoope, Daniel Pava, Davide Lorenzo Simon en Gabriele Vicario. Met 25 punten staat het team op de vijfde plaats, maar de onderlinge verschillen zijn nog klein; Ede staat eerste met 31 punten. Afgelopen zaterdag werd met 9-4 verloren van Tempo-Team 3. In die wedstrijd won Thomas twee wedstrijden, Gabriele en Martijn wonnen allebei eenmaal en Daniel bleef met lege handen. Tegenstander Vriendenschaar staat met 15 punten op de zesde plaats.
De spelers van tegenstander Vriendenschaar zijn Vincent Blom, Quinten Geeraerts, Thijs Groeneveld, Arthur Krijgsman, Marco van der Meijden, Roald van der Meijden, Theo Verzijl en Jochem van der Zwan.

De spelers van het tweede herenteam zijn Daria Dubenko, Rob Hoogendijk, Kees de Koning, Johan van Meurs, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Daniel Snoek. Het team staat met 31 punten op de derde plaats. Tegenstander Alexandria ’66 staat met 18 punten op de vijfde plaats.
De spelers van tegenstander Alexandria ’66 zijn Marnix Appeldoorn, Luc Janssen, Michiel van Raadshooven, John Wensveen en Gert-Jan van der Wielen.