Jochem de Hoop en Nermin Smajic winnen eenmaal
Afgelopen zaterdag ging het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam met 2-4 onderuit tegen Tempo Team uit Amsterdam. Na een 0-3 achterstand bij de pauze wonnen voor de Schiedammers Jochem de Hoop en Nermin Smajic eenmaal. Jeroen Bastiaansen kwam na langdurig uitgeschakeld te zijn geweest weer in actie maar wist zijn wedstrijden niet in winst om te zetten. Laurens van Raadshooven bleef aan de kant.

In de openingswedstrijd ging Nermin Smajic zeer voortvarend van start tegen Ilias Faraj. Na een 2-0 voorsprong gaf hij het initiatief teveel uit handen, waardoor Faraj weer helemaal in de wedstrijd kwam. In de beslissende vijfde game kwam Smajic nog tot 8-9 in de buurt, maar Faraj liet hem niet verder komen. Jeroen Bastiaansen had een game nodig tegen Chris Walbrecht, kwam in de tweede game op 10-10 op gelijke hoogte maar verloor deze game nog nipt. De volgende twee games gingen overtuigend naar Bastiaansen, maar in de vijfde game kwam Walbrecht al snel op een ruime voorsprong die hij niet meer uit handen gaf. Jochem de Hoop kwam totaal niet in de wedstrijd tegen Mark Smith en moest dan ook met 0-3 zijn meerdere erkennen. Hierdoor kwam de stand bij de pauze op 0-3 voor de bezoekers.

Na de onderbreking behaalde Nermin Smajic een regelmatige 3-0 overwinning tegen Chris Walbrecht, waardoor het eerste punt voor de thuisclub op het scorebord kwam. Jochem de Hoop startte prima tegen Ilias Faraj en kwam snel op een 2-0 voorsprong. Na een 8-10 tussenstand in de derde game kwam De Hoop tweemaal op matchpoint, maar hij wist deze niet te verzilveren. De vierde game ging overtuigend naar Faraj, waardoor een beslissende game nodig werd. Deze vijfde game ging gelijk op en bij 10-9 kreeg De Hoop zijn derde matchpoint. Wederom werkte Faraj dit weg, maar bij de vierde was de winst toch voor De Hoop. In de slotwedstrijd won Jeroen Bastiaansen de eerste twee games met prima spel tegen Mark Smith. Omdat de derde en vierde game overtuigend naar Smith gingen, was er wederom een vijfde game nodig. Hierin begon Bastiaansen met 4-1 voortvarend, maar na een time-out stelde Smith orde op zaken en bezorgde de bezoekers de overwinning in de wedstrijd. Hiermee werd de eindstand bepaald op 2-4.

Gedetailleerde uitslagen:
Nermin Smajic Ilias Faraj 11-8 11-3 5-11 6-11 8-11 0-1
Jeroen Bastiaansen Chris Walbrecht 3-11 10-12 11-4 11-5 7-11 0-1
Jochem de Hoop Mark Smith 3-11 8-11 7-11 . . 0-1
Nermin Smajic Chris Walbrecht 11-4 11-7 11-8 . . 1-0
Jochem de Hoop Ilias Faraj 11-5 11-5 12-14 5-11 12-10 1-0
Jeroen Bastiaansen Mark Smith 11-8 11-9 2-11 8-11 6-11 0-1
Totaal 2-4

Reserves Scyedam flink onderuit tegen Vice Versa '51
Het tweede herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam liep afgelopen zaterdag tegen een 2-8 nederlaag op tegen Vice Versa '51 uit Oudenbosch. De beide punten voor de thuisclub werden gescoord door Mark Spaargaren, via overwinningen op Jurgen Wens en Stephan Wens. Paul de Graaf en Kees de Koning bleven met lege handen en Stephan Pieters kwam zaterdag niet in actie.

Dames Scyedam verliezen nipt van concurrent Hilversum
In hun eerste wedstrijd vorige week wisten beide teams met 10-0 te winnen, zodat zij al bijna tot concurrent voor de titel kunnen worden beschouwd. Het team uit Hilversum kwam duidelijk het beste uit de startblokken. Alleen Kelly van Zon won van Angelique van den Bosch waardoor er halverwege een 1-4 tussenstand op het scorebord stond. Omdat achtereenvolgens Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Kelly van Zon wisten te winnen, kwamen de partijen weer op gelijke hoogte. Door verlies van Sandra Meeuwsen tegen Elisa Stuveling en Charell Schoonbrood tegen Angelique van den Bosch ging de overwinning alsnog met 4-6 naar het bezoekende team. Daniƫlle Maas en Patricia Smith kwamen niet in actie.