Met laatste plaats naar eredivisie B
In de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie liep het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam tegen een maximale 0-6 nederlaag op tegen landskampioen Enjoy & Deploy Taverzo uit Zoetermeer. Het herenteam van Scyedam eindigde als tiende en laatste in de eredivisie en komt daarom in het voorjaar uit in de eredivisie B. Daarin spelen de nummers 7 t/m 10 van de eredivisie en de twee kampioenen van de eerste divisie in de najaarscompetitie. Scyedam clubfotograaf Jolanda Vuijk heeft weer flink wat foto's gemaakt, die hier bekeken en gratis gedownload worden.

In de eerste twee games van de eerste wedstrijd kon Jochem de Hoop goed in het spoor blijven van Ming Yang. De derde game ging met 6-11 met duidelijker cijfers naar de speler in Zoetermeerse dienst. Nermin Smajic begon zonder schroom aan de wedstrijd tegen ex-teamgenoot Rajko Gommers en won de eerste game dan ook dik. Gommers liet zich echter niet van de wijs brengen en stelde de volgende games orde op zaken en vergrootte daarmee de voorspong voor de bezoekers. Laurens van Raadshooven had weinig in te brengen in zijn wedstrijd tegen Benedek Olah, waardoor de stand bij de pauze op 0-3 kwam.

Na de onderbreking verloor Jochem de Hoop de eerste game regelmatig van Rajko Gommers, waarna hij beter in de wedstrijd kwam. In de derde game kwam De Hoop zelfs op een 10-6 voorsprong, maar Gommers kwam prima terug. De Hoop moest nog een matchpoint wegwerken, maar wist de game alsnog binnen te slepen. In de vierde game kwam Gommers met 1-8 voor, De Hoop kwam nog wel iets terug, maar toch trok Gommers aan het langste eind. Laurens van Raadshooven kon in de eerste game Ming Yang goed bijbenen, maar daarna moest hij toch duidelijk zijn meerdere erkennen in Yang. In de laatste wedstrijd was Nermin Smajic duidelijk de mindere van Benedek Olah, die daarmee het zesde punt kon aantekenen voor het team uit Zoetermeer.

Gedetailleerde uitslagen:
Jochem de Hoop - Ming Yang 9-11 9-11 6-11 . . 0-1