Topspeelster van Scyedam wordt in het zonnetje gezet

Voorafgaande aan de wedstrijden van de landelijke teams aanstaande zaterdag die om 16.00 uur beginnen, zal Britt Eerland worden gehuldigd voor haar eerste titel in het enkelspel op de Nederlandse Kampioenschappen voor senioren. In de finale van de NK die in het weekend van 19 en 20 maart in Zwolle werden gespeeld veroverde Britt de titel ten koste van Ana Gogorita van Dozy Den Helder/Noordkop.

Op de zaterdag van de NK had Britt het overigens lastig in haar eerste wedstrijd tegen de als elfde geplaatste Tanja Helle van Amsterdam. Zij kwam met 3-0 in games achter, maar sleepte deze wedstrijd alsnog uit het vuur, waarna later op zaterdag door een 4-0 overwinning op Sophie Lucardie van TT Zwolle de halve finale werd bereikt.

Tegenstander in de halve finale op zondag was de als derde geplaatste Yana Timina van Amsterdam. In deze wedstrijd won Britt de eerste twee games voordat Timina iets terug kon doen. Nadat Britt de vierde game nipt met 14-12 wist te winnen, was de tegenstand van Timina gebroken (11-9, 11-8, 9-11, 14-12, 11-6).
In de finale was Ana Gogorita de verrassende tegenstandster: regerend Nederlands kampioen Jie Li gaf voor de halve finale op met een blessure. De finale ging voor Britt voortvarend van start en zij stond al snel op een 3-0 voorsprong. Daarna knokte Gogorita zich terug met tweemaal gamewinst. In de zesde game nam Britt weer het initiatief en pakte voor het eerst in haar carrière de titel in het enkelspel (11-7, 11-7, 11-6, 9-11, 10-12, 11-7).