Nederlandse dames overtuigen tegen Griekenland

Afgelopen dinsdag werd in een uitstekende ambiance met ruim 200 toeschouwers in onze speelzaal de damesinterland gespeeld van Nederland tegen Griekenland. Het Nederlandse damesteam won met 3-0 en is daarmee als tweede in de poule zeker van de play-off wedstrijd om een plaats in de Championships division tijdens het EK Teams in september. Tegenstander is de winnaar van de twee ontmoetingen tussen Azerbeidzjan en Turkije die op 8 en 9 maart worden gespeeld. De eerste ontmoeting is geƫindigd in een duidelijke 3-0 overwinning voor Turkije.

Britt Eerland begint sterk in de eerste game en pakte deze dan ook overtuigend met 11 2. In de tweede game weet Zavitsanou het spel van de Nederlandse wat meer te ontregelen en komt telkens op een minimale voorsprong. Uiteindelijk is het toch Eerland die ook de tweede game wint: 12-10. In de derde game herpakt Britt zich weer en komt op een 5-2 voorsprong, waarop de Griekse coach een time-out neemt. Deze baat echter niet en Eerland trekt de partij naar zich toe.

Ook Kim Vermaas begint sterk aan haar wedstrijd en wint de eerste game met 11-2. Verdedigster Toliou weet het Vermaas in de tweede game echter wat lastiger te maken en komt terug van een kleine achterstand in de game. Toch is het Vermaas die met 11-6 de game en de 2-0 voorsprong pakt. Tijdens de derde game is het wederom de Nederlandse speelster die het betere van het spel heeft en met 11-7 is ook het tweede punt binnen.

Na de pauze is net als in de voorgaande twee wedstrijden de eerste game voor Nederland: 11-7. Met 11-5 in de tweede game komt Rianne van Duin duidelijk op een 2 0 voorsprong, in mogelijk de beslissende wedstrijd in Schiedam. Bij een 8-5 voorsprong voor Van Duin in de derde game is er een time-out voor Griekenland, in de hoop het tij nog te kunnen keren. Christoforaki komt daarna terug tot 9-8 wat bondscoach Timina doet besluiten ook een time-out te nemen. Deze kan echter niet voorkomen dat de Griekse de derde game pakt met 9-11 en terugkomt tot 1-2. Rianne van Duin laat zich echter niet uit het veld slaan en met 11-5 sleept zij de 3-0 overwinning voor de dames binnen.

Gedetailleerde uitslagen:

Nederland - Roemeniƫ