Damesteam speelt zaterdag uit

Komende zaterdag staat er voor de herenteams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Het eerste herenteam start de tweede helft van de voorjaarscompetitie met reëel zicht op promotie naar de eredivisie. Afgelopen zaterdag is met een uitstekende 2 8 overwinning in de uitwedstrijd tegen koploper Hercules de achterstand teruggebracht tot twee punten. Het eerste damesteam speelt zaterdag een uitwedstrijd in en tegen Hilversum.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Pecos 1 uit Oegstgeest;
Scyedam heren 2 - Never Despair 1 uit Den Bosch.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 3 - Salamanders 4 uit Wateringen.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Jochem de Hoop en Nermin Smajic. Door de prima overwinning tegen koploper Hercules staat ons herenteam nu met 31 punten op de tweede plaats in de voorlopige tussenstand in de promotiegroep van de eerste divisie waarin wordt gestreden om promotie naar de eredivisie. De kampioen promoveert naar de eredivisie en de nummer twee speelt voor promotie een beslissingswedstrijd tegen de nummer 7 van de eredivisie. Een glansrol is weggelegd voor kopman Nermin die tot nu toe pas een wedstrijd verloor en daarmee momenteel de sterkste speler in de poule is. Maar ook de jeugdige spelers Thomas en Emanuel doen het met winstpercentages van 50 en 60% beter dan mocht worden verwacht. De uitwedstrijd tegen Pecos werd met 4-6 gewonnen. In die wedstrijd won Nermin driemaal, zegevierden Thomas en Emanuel eenmaal en kwam het zesde punt uit het gewonnen dubbelspel.
Tegenstander Pecos is dit seizoen minder op dreef en staat met 16 punten op de zesde en laatste plaats in de poule. Het team uit Oegstgeest bestaat uit Antony Nader, Youri Soons, René Waterreus en Jop van der Wiel.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Door een ruime 9-1 nederlaag in de uitwedstrijd afgelopen zaterdag in en tegen Sittard, is dit team gezakt naar de vijfde plaats in hun derde divisie poule. Met 21 punten is de achterstand vier punten op Enjoy & Deploy/Taverzo 3 en Hilversum 4 die op een gedeelde derde plaats staan.
Het team van Never Despair staat met 11 punten op de laatste plaats in de poule. De wedstrijd in Den Bosch eindigde in een 4-6 overwinning.
Het team van Never Despair bestaat uit Frank Boute, Pim Kuipers, Stefan Langemeijer, Gabor Martens en Nick Schellekens.