Herenteams Scyedam spelen zaterdag uit

Aanstaande zondag staan de laatste wedstrijden op het programma in de reguliere competitie van de dames eredivisie. In het najaar zijn daarvan acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden. Daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie. Voor de dames van Scyedam is al een tijdje duidelijk dat zij de strijd tegen degradatie moeten aangaan.
De herenteams spelen zaterdag een uitwedstrijd, heren 1 gaat op bezoek bij Avanti in Hazerswoude Dorp en heren 2 reist af naar het Limburgse Wessem om het op te nemen tegen de reserves van Wijzenbeek/Westa.

De wedstrijd van het damesteam begint zondag om 14.00 uur en de tegenstander is VTV/Silvery Dragon uit Nieuwegein.

Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniƫlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Uit de 13 tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn in totaal slechts 6 punten verzameld, waarmee onze dames nog altijd op de achtste plaats staan in de tussenstand. Omdat de achterstand op de nummer 7 (Hilversum) onoverbrugbaar is, moet ons dames team het in de play-down in een thuis- en uitwedstrijd opnemen tegen de nummer 5.
De uitwedstrijd in Nieuwegein werd in het najaar met 6-0 verloren.
Tegenstander VTV/Silvery Dragon staat momenteel tweede en zal dat waarschijnlijk ook blijven. Het team uit Nieuwegein bestaat uit de speelsters Natalia Balicka, Vera van Boheemen, Emine Ernst, Tanja Helle, Jacintha de Hoop, Sanne de Hoop en Dong Li.

Ons damesteam kan uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze dames op zondag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.