Voor damesteam start play-down

Komende zaterdag staat er voor de teams van Scyedam die uitkomen in de landelijke competitie een thuiswedstrijd op het programma. Voor het damesteam zit de reguliere competitie er op; het team is zoals al langer duidelijk was geëindigd op de achtste en laatste plaats in de eredivisie. Zaterdag start de play-down tegen de nummer vijf, waartegen in een best of three wordt uitgemaakt wie als verliezer de strijd tegen degradatie moet voortzetten. Het eerste herenteam is nog volop in de race om promotie naar de eredivisie. Het kampioenschap betekent rechtstreekse promotie en de tweede plaats betekent een beslissingswedstrijd tegen de nummer drie in de play-down van de eredivisie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - TTV Lybrae Heerlen 1;
Scyedam heren 1 - Tempo Team 1 uit Amsterdam;
Scyedam heren 2 - Enjoy&DeployTaverzo 3 uit Zoetermeer.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 3 - Vriendenschaar 4 uit Gouda.

Het damesteam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de 13 wedstrijden in de reguliere competitie zijn slechts 6 punten verzameld. Tegenstander zaterdag is TTV Lybrae Heerlen, waartegen in de reguliere competitie thuis met 2-4 werd verloren en uit werd het een afgetekende 6-0 nederlaag. Het team uit Heerlen bestaat uit de speelsters Eline Gelderman, Rachel Gerarts, Laura van Oppen, Rianne Strik, Zhuo Xu en Yun Zhang.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira, Jochem de Hoop en Nermin Smajic. De achterstand op koploper Hercules is intussen geslonken tot één punt en de voorsprong op de (gedeeld) nummers drie Avanti en Tempo Team bedraagt momenteel 12 punten. Kopman Nermin is dit seizoen ongenaakbaar: hij verloor pas eenmaal en wel van John Scott van Tempo Team, de tegenstander van zaterdag. De uitwedstrijd tegen Tempo Team eindigde in een 5-5 gelijkspel, Nermin en Emanuel wonnen tweemaal, Thomas zorgde voor het vijfde punt. Tegenstander Tempo Team staat dus op een gedeelde derde plaats met 34 punten. Het team uit Amsterdam bestaat uit Fjodor Rademaker, John Scott en Mark Smith.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Momenteel bezet ons tweede team met 28 punten een gedeelde vierde plaats met de tegenstander van zaterdag. Om de kansen op handhaving te vergroten moet er dus een goed resultaat worden neergezet.
Het team uit Zoetermeer heeft dus tot nu toe evenveel punten verzameld. De uitwedstrijd eindigde in een 5-5 gelijkspel, in die wedstrijd won Mark zijn drie enkelspelen, Kees deed daar met twee winstpartijen weinig voor onder en bleef Stephan met lege handen.
Het team van Enjoy&Deploy/Taverzo Zoetermeer bestaat uit Justin van den Bout, Bas Douma en Jesse Pelle.