Dames kansloos in eerste play-down

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam leed afgelopen zaterdag in de eerste play-down wedstrijd tegen TTV Lybrae Heerlen een kansloze 0-3 nederlaag. Over 14 dagen is de return in Heerlen. Bij verlies volgt daarna nog een herkansing tegen de verliezer van de andere play-down wedstrijd.
In de eerste partij was Patricia Smith kansloos tegen Zhuo Xu en ook Sandra Meeuwsen had weinig in te brengen in haar wedstrijd tegen Yun Zhang. Daniëlle Maas kreeg in haar tweede game tegen Rianne Strik goede winstkansen, maar verloor deze game nipt. De volgende game won ze overtuigend, maar in de vierde game trok Strik de partij naar zich toe en daarmee was ook de wedstrijd beslist in het voordeel van het team uit Heerlen. Charell Schoonbrood kwam zaterdag niet in actie.

Speelsters Scyedam
A. Patricia Smith
B. Sandra Meeuwsen
C. Daniëlle Maas

Speelsters TTV Lybrae Heerlen:
X. Yun Zhang
Y. Zhuo Xu
Z. Rianne Strik

Gedetaillerde uitslagen:

Scyedam 1 - TTV Lybrae Heerlen
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 2-11 8-11 3-11 - - 0-1
B - X 5-11 2-11 4-11 - - 0-1
C - Z 8-11 11-13 11-3 7-11 - 0-1
A - X - - - - - -
C - Y - - - - - -
B - Z - - - - - -
Einduitslag 0-3

Eerste nederlaag eerste herenteam Scyedam

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam leed afgelopen zaterdag een pijnlijke 3-7 nederlaag in de thuiswedstrijd tegen Tempo Team. De eerste nederlaag van het seizoen kwam tot stand tegen het met slechts twee spelers opgekomen team uit Amsterdam.
In de openingswedstrijd had Nermin Smajic in de eerste game tweemaal een gamepoint, maar hij wist deze niet te verzilveren. In de tweede game kwam hij nog terug van een 5 9 achterstand tot 9-9, maar toch ging ook deze game naar Scott. De derde game ging volstrekt gelijk op, maar ook ditmaal trok Scott aan het langste eind. In de volgende wedstrijd verloor Emanuel Martins Ferreira de eerst game nipt van Fjodor Rademaker. In de volgende kwam hij met 9-5 voor, maar Rademaker kwam goed terug, maar toch ging deze game naar Martins Ferreira. Na verlies in de derde en winst in de vierde was een beslissende vijfde game nodig. Deze ging overtuigend naar Rademaker. In het dubbelspel verloren Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic de eerste game en verspeelden in de tweede game maar liefst vijf gamepoints. Zij wisten daarna nog wel de derde game te winnen, maar in de vierde game liepen Fjodor Rademaker en John Scott al snel uit en scoorden het derde punt voor de bezoekers. Thomas Baart kwam daarna op een 2-1 voorsprong in games, maar verder liet John Scott het niet komen. Hiermee kwam de stand bij de pauze op 1-4 voor de bezoekers.
Na de onderbreking leek Nermin Smajic op 10-8 de eerste game te winnen van Fjodor Rademaker. Door vier punten op rij ging de game echter alsnog naar Rademaker. Ook in de tweede game kwam Smajic het eerst op gamepoint, ook ditmaal ging de game nog verloren. Na ruime winst in de derde game, kwam Smajic in de vierde game op een 10-7 voorsprong. Andermaal was het Rademaker die alsnog de game en daarmee de partij naar zich toe trok. Thomas Baart verloor de eerste twee games ruim van Fjodor Rademaker. Hij liet zich echter niet uit het veld slaan en kwam met tweemaal gamewinst uitstekend terug. De beslissende vijfde game ging gelijk op, maar ook deze ging uiteindelijk naar Rademaker. In de laatste wedstrijd van Emanuel Martins Ferreira ging de eerste game naar John Scott. Na ruime winst in de tweede, ging ook de derde game naar Martins Ferreira. In de vierde game herpakte Scott zich en dwong een vijfde game af. Daarin liep hij gemakkelijk weg en bracht daarmee de eindstand op 3-7. Jeroen Bastiaansen kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam

A - Y - - - - - -
Einduitslag 3-7

Gelijkspel reserves Scyedam

De reserves van Scyedam speelden afgelopen zaterdag gelijk tegen mede degradatie kandidaat Enjoy & Deply Taverzo 3 uit Zoetermeer. Daardoor blijven beide teams op gelijke hoogte op de vierde plaats in hun derde divisie poule. Bart Platzbeecker was uitstekend op dreef met drie enkelspel overwinningen. Paul de Graaf en Stephan Pieters wonnen allebei alleen van Bas Douma.