Collin Jager in de finale te sterk

Op zondag 7 mei werden in Arnhem de Nederlandse Kampioenschappen voor de jeugd gespeeld. Thomas Baart was daarin achter topfavoriet Roel Bogie als tweede geplaatst. In zijn poule versloeg hij Collin Jager met 3-0, in zijn andere wedstrijden tegen Romano Versteegen en Denys Sheremet trok hij met 3-1 aan het langste eind. In het vervolg schakelde hij eerst Arjan Huiden uit, waarna hij in de halve finale Nolan Schultz met 3-1 gedecideerd terugwees. In de andere halve finale zegevierde Collin Jager verrassend tegen Roel Bogie. In de finale won Thomas in zijn tweede ontmoeting van de dag tegen Collin nog wel met 11-9 de eerste game, de volgende games gingen met 10-12, 6-11 en 13-15 naar Collin. Thomas miste dus net de titel, maar mag met een tweede plaats terugkijken op een prima resultaat.