Heren 1 komt pas voor de tweede keer in actie

Aanstaande zaterdag staat de vierde ronde gepland in de najaarscompetitie voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam met een thuiswedstrijd. Voor het eerste herenteam is dit echter pas de tweede wedstrijd van het seizoen.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Salamanders 1 uit Wateringen;
Scyedam heren 2 - Renata 1 uit Eindhoven;
Scyedam dames 1 - Alexandria ’66 1 uit Rotterdam.
Daarnaast in de eerste klasse van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 3 - Reflex (L) 1 uit Lisse.

Het eerste herenteam van Scyedam komt dit wedstrijdseizoen uit in de eredivisie die wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar worden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie.
Het team bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. Na de openingswedstrijd op 16 september met een teleurstellende 2-4 nederlaag tegen medepromovendus Hercules is dit pas de tweede wedstrijd.
Tegenstander Salamanders miste vorig seizoen de play-offs nipt en handhaafde zich vervolgens via twee afgetekende 3-0 overwinningen tegen Hilversum. Dit seizoen is Salamanders gestart met een 4-2 overwinning tegen Scylla en een 3-3 gelijkspel tegen Van Wijnen/Smash ’70. Het team uit Wateringen bestaat uit Bas Hergelink, Casper ter Luun, Jamshid Sedigh en Siem van der Valk.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Na twee nederlagen werd vorige week in de uitwedstrijd een ruime 1-9 overwinning behaald tegen Salamanders 3 in Wateringen. In de voorlopige tussenstand staan de reserves van Scyedam met 13 punten op de vijfde plaats, maar de verschillen zijn nog klein.
Het team van Renata staat met 16 punten op de derde plaats. Het team uit Eindhoven bestaat uit Theo Boon, Dennis van Boven, Gerard van Dongen, Mark van der Molen, Sergei Shulepov en Elwin van Tuyl.

Het damesteam van Scyedam komt na de degradatie uit in de eerste divisie. Het team bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Ons team is dit seizoen prima gestart met twee ruime overwinningen en afgelopen zaterdag werd in de uitwedstrijd tegen SVE in Utrecht met 5-5 gelijkgespeeld. Met 23 punten uit drie wedstrijden staat het team aan kop met vier punten voorsprong op Tanaka uit Etten-Leur.
Het team van Alexandria ’66 staat met 10 punten op een gedeelde vijfde plaats in de voorlopige tussenstand. Het team uit Rotterdam bestaat dit seizoen uit de speelsters Stephanie Klis, Joanne Treurniet, M. van der Vooren, Annika van Wensveen en Anthira van Wensveen.