Thomas Baart wint zijn beide enkelspelen

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verloor zaterdag ook de tweede wedstrijd van het seizoen: tegen Salamanders uit Wateringen werd het net als in de eerste wedstrijd 2-4. De beide punten voor de thuisclub werden gescoord door Thomas Baart door overwinningen op Siem van der Valk en op kopman Jamshid Sedigh.

In de openingswedstrijd boekte Thomas Baart een regelmatige overwinning op Siem van der Valk. In de volgende partij opende Emanuel Martin Ferreira sterk met een ruime winst in de eerste game tegen Jamshid Sedigh. De volgende twee games gingen ruim naar Sedigh. In de vierde game kwam Sedigh weer ruim met 1-7 voor, maar knokte Martins Ferreira zich terug en kwam op 10-9 het eerst op gamepoint. Met drie punten op rij trok Sedigh echter de partij naar zich toe. Jeroen Bastiaansen begon met gamewinst op Casper ter Lüün ook sterk. De volgende game ging gelijk op, maar hierin trok Bastiaansen nipt aan het kortste eind. Na ook de derde game te hebben verloren, leek Bastiaansen zich in de vierde game op 9-7 terug te vechten in de wedstrijd. Ter Lüün maakte aan die illusie echter met vier punten een eind. Hiermee kwam de stand bij de pauze op 1-2.

Na de onderbreking won Thomas Baart de eerste twee games regelmatig van Jamshid Sedigh. De derde game ging verloren, maar daardoor liet Baart zich niet uit het veld slaan. In de vierde game ging het tot 7-7 gelijk op, maar hierna trok Baart ook zijn tweede enkelspel naar zich toe. Jeroen Bastiaansen verspeelde in de eerste game een voorsprong tegen Siem van der Valk, die de game alsnog naar zich toe trok. De tweede game ging ruim naar Van der Valk en op 8-10 in de derde game leek de wedstrijd snel te eindigen. Bastiaansen vocht zich terug en won alsnog de game. In de vierde game kwam de stand weer op 8-10 en weer knokte Bastiaansen zich terug. Ditmaal echter niet verder dan 10-10, waarna Van der Valk de wedstrijd alsnog won. Emanuel Martins Ferreira speelde een wisselvallige wedstrijd tegen Casper ter Lüün. De eerste twee games gingen nipt verloren, maar in de derde game kwam hij via 8-4 terug met gamewinst. In de vierde game kwam Martins Ferreira na 6-9 terug en kwam op 10-9 het eerst op gamepoint. Ter Lüün werkte dit weg en wist de wedstrijd alsnog te winnen.
Daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord. Nermin Smajic kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Emanuel Martins Ferreira
C. Jeroen Bastaansen

Spelers Salamanders:
X. Jamshid Sedigh
Y. Siem van der Valk
Z. Casper ter Lüün

Gedetaillerde uitslagen:

Scyedam 1 - Salamanders
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 11-7 11-6 11-6 - - 1-0
B - X 11-4 5-11 11-5 10-12 - 0-1
C - Z 11-7 9-11 5-11 9-11 - 0-1
A - X 11-5 11-8 8-11 11-7 - 1-0
C - Y 9-11 4-11 12-10 10-12 - 0-1
B - Z 9-11 8-11 11-8 10-12 - 0-1
Einduitslag 2-4

Kleine nederlaag reserves Scyedam

De reserves van Scyedam leden afgelopen zaterdag in hun wedstrijd tegen Renata uit Eindhoven een kleine 4-6 nederlaag. Mark Spaargaren was in deze wedstrijd goed op dreef met twee overwinningen, waarvoor hij overigens tot het uiterste moest gaan: alle drie zijn enkelspelen werden gespeeld over de maximale vijf games. Tegen Dennis van Boven en Gerard van Dongen leidde dit tot winst, in Mark van der Molen moest hij zijn meerdere erkennen. Bart Platzbeecker en Paul de Graaf wonnen in drie games hun enkelspel van Mark van der Molen en verloren hun beide andere enkelspelen. Kees de Koning en Stephan Pieters kwamen zaterdag niet in actie.

Dames Scyedam halen weer ruim uit

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam haalde zaterdag met een 9-1 overwinning op Alexandria ’66 uit Rotterdam weer ruim uit. Sandra Meeuwsen won haar eerste enkelspel pas in de vijfde game tegen Anthira van Wensveen, in haar beide andere enkelspelen was de tegenstand minder sterk. Daniële Maas won haar eerste twee enkelspelen in drie games. In het derde enkelspel tegen M. van der Vooren verspeelde ze een 2-0 voorsprong, maar trok in de vijfde game alsnog aan het langste eind. Anissa Schoonbrood won ook tweemaal in drie games, maar moest in haar laatste wedstrijd tegen Anthira van Wensveen in drie games haar meerdere erkennen. Het negende punt kwam uit het door Sandra Meeuwsen en Anissa Schoonbrood gewonnen dubbelspel. Charell Schoonbrood en Patricia Smith kwamen zaterdag niet in actie.