Alleen Thomas Baart wint eenmaal

Afgelopen zaterdag verloor het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam ruim van titelkandidaat Enjoy&Deploy Taverzo uit Zoetermeer. Thomas Baart redde de spreekwoordelijke eer voor de thuisclub door winst op Stephan Tromer.
Voor de pauze was er voor de spelers van Scyedam eigenlijk weinig eer te behalen. Thomas Baart liep tegen een regelmatige nederlaag aan tegen Jakub Folwarski. Jeroen Bastiaansen kwam in twee games tot 9-9 gelijk tegen Stephan Tromer, beide malen trok Tromer de game naar zich toe. Emanuel Martins Ferreira had niets in te brengen tegen Dorian Nicolle: met slechts tien punten kon hij terug naar de kant. Hiermee kwam de stand bij de pauze op 0-3.

Na de onderbreking won Thomas Baart de eerste game ruim tegen Stephan Tromer. De tweede ging gelijk op, maar werd toch nipt door Baart binnen gesleept. De derde game ging ruim naar Tromer, waarna Baart in de vierde game op 9-4 de wedstrijd binnen leek te hebben. Tromer vocht zich echter prima terug, maar via 10-7 trok Baart met 11-9 nipt aan het langste eind. Emauel Martins Ferreira kwam de eerste game op 6-3 voor, maar Jakub Folwarski trok met 8 punten op rij de game naar zich toe. Nadat hij ook de tweede game had gewonnen, leek Martins Ferreira met 9-7 iets terug te gaan doen. Andermaal dacht Folwarski hier anders over en met vier punten trok hij de game en daarmee de wedstrijd naar zich toe. In de laatste wedstrijd toonde Jeroen Bastiaansen weinig ontzag voor Dorian Nicolle. Na een kleine overwinning in de eerste game leek hij op 10-7 de voorsprong uit te bouwen. Met vijf punten trok Nicolle de game alsnog naar zich toe. Hiermee was de weerstand van Bastiaansen gebroken en de volgende games gingen ruim naar de speler van Enjoy&Deploy Taverzo. Daarmee kwam de 1-5 eindstand op het scorebord. Nermin Smajic kwam zaterdag niet in actie.

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Jeroen Bastiaansen
C. Emanuel Martins Ferreira

Spelers Enjoy&Deploy Taverzo:
X. Stephan Tromer
Y. Jakub Folwarski
Z. Dorian Nicolle

Gedetailleerde uitslagen:

Scyedam 1 - Enjoy&Deploy Taverzo
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 2-11 7-11 8-11 - - 0-1
B - X 10-12 5-11 9-11 - - 0-1
C - Z 4-11 3-11 3-11 - - 0-1
A - X 11-5 11-9 5-11 11-9 - 1-0
C - Y 6-11 9-11 9-11 - - 0-1
B - Z 11-9 10-12 4-11 5-11 - 0-1
Einduitslag 1-5

Reserves Scyedam ruim onderuit

De reserves van Scyedam gingen afgelopen zaterdag met 2-8 onderuit in hun wedstrijd tegen de reserves van Red Stars uit Venray. Door dit resultaat tegen deze belangrijke titelkandidaat in hun derde divisie poule, is de achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats opgelopen tot 9 punten. Met nog drie wedstrijden te spelen is handhaving dan ook eigenlijk alleen nog in theorie mogelijk.
Voor de thuisclub wist alleen Kees de Koning een enkelspel te winnen: tegen Matthian Vaes sleepte hij in vijf games de wedstrijd uit het vuur. Samen met Paul de Graaf zorgde Kees de Koning in het dubbelspel voor het tweede punt. Paul de Graaf en Stephan Pieters bleven in het enkelspel met lege handen. Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren kwamen zaterdag niet in actie.

Ruime overwinning dames Scyedam

Het damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam haalde zaterdag ruim uit tegen de reserves van Enjoy&Deploy Taverzo uit Zoetermeer. Met de 9-1 overwinning handhaven de dames van Scyedam zich met een voorsprong van tien punten aan kop in hun eerste divisie poule.
In deze wedstrijd wonnen Patricia Smith en Sandra Meeuwsen hun drie enkelspelen en samen het dubbelspel. Anissa Schoonbrood bleef daar met twee overwinningen maar net bij achter, zij moest alleen haar meerdere erkennen in Caitlynn Streng. Daniƫlle Maas en Charell Schoonbrood kwamen zaterdag niet in actie.