Eerste herenteam speelt zondag uit

Zaterdag staat er een thuiswedstrijd in de najaarscompetitie op het programma voor de in de landelijke competitie spelende seniorenteams van Scyedam. Dit geldt niet voor het eerste herenteam: zij spelen zondag om 14.00 uur uit tegen Van Wijnen/Smash ’70 in Hattem.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - SVE 1 uit Utrecht;
Scyedam heren 2 - Salamanders 3 uit Wateringen.

Het damesteam van Scyedam bestaat uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Anissa Schoonbrood, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Met nog drie wedstrijden voor de boeg staat ons team in hun eerste divisie poule met 10 punten voorsprong aan kop. Met 56 punten uit zeven wedstrijden lonkt het kampioenschap, de uitwedstrijd tegen concurrent Tanaka in Etten-Leur staat gepland op de laatste speeldag van de najaarscompetitie. De uitwedstrijd tegen SVE werd als enige niet gewonnen, ons team bleef in Utrecht steken op een 5-5 gelijkspel.
Het team uit Utrecht staat met 39 punten op de derde plaats in de voorlopige tussenstand en bestaat uit de speelsters Amber van Dorp, Monique Kievith, Kelly Leideritz en Nena Zantman.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. Uit de zeven tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn 27 punten behaald, waarmee de vijfde plaats wordt ingenomen in hun derde divisie poule. De achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats is opgelopen tot negen punten. De uitwedstrijd tegen Salamanders leverde een klinkende 1-9 overwinning op.
Het derde team van Salamanders staat met 15 punten zesde en laatste in de poule. Het team uit Wateringen bestaat uit Renske van Bruchem, Joey van Elswijk, Robbert van der Kleij, Tim Knops en Michel van der Kooij.