Zondag 8 april beginnen de play-downs voor Scyedam

Voor het eerste herenteam staat aanstaande zaterdag de laatste wedstrijd op het programma van de reguliere competitie. Om die reden spelen alle teams in de eredivisie zaterdag op hetzelfde tijdstip, namelijk 17.00 uur. Een week later starten de eerste vier teams de play-offs om het landskampioenschap, de onderste vier de play-downs tegen degradatie.

Het eerste herenteam begint dus om 17.00 uur met de volgende wedstrijd in de eredivisie:
Scyedam heren 1 - Smash ’70 1 uit Hattem.
Daarnaast spelen vanaf 16.00 uur in de hoogste eerste klasses van de afdelingscompetitie:
Scyedam heren 2 - Avanti 4 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam heren 3 - Taverzo 4 uit Zoetermeer.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden acht ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zes ronden. Zaterdag is dus de laatste speelronde in de reguliere competitie. In de tussenstand staan onze heren met 21 punten op de laatste plaats, met een punt achterstand op Hercules uit Terborg. Door het verschil van 9 punten tussen nummer vier en vijf zijn de teams voor de play-downs bekend, dit zijn in volgorde van de huidige stand: Scylla, Wijzenbeek/Westa, Hercules en Scyedam. In het vervolg zijn de eerste wedstrijden nummer 8 tegen 5 en 7 tegen 6, de laagst geëindigde teams beginnen dus thuis. De eerste thuiswedstrijd van Scyedam staat gepland op zondag 8 april, tegen Scylla of Wijzenbeek/Westa.De uitwedstrijd tegen Smash ’70 in Hattem eindigde in een 4-2 overwinning voor de thuisclub. In die wedstrijd was Emanuel met twee overwinningen op dreef: hij won zowel van Michel de Boer, als van Colin Rengers. Jeroen en Thomas bleven met lege handen. De andere spelers van Smash ’70 zijn Roel Bogie, Gerben Last, Boris de Vries en Martijn de Vries.

Het tweede herenteam is nog in de race om het kampioenschap in de hoofdklasse en heeft daarmee zicht op promotie naar de derde divisie. De spelers van het team zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters, Bart Platzbeecker en Mark Spaargaren. In de reguliere competitie werd ons tweede team gedeeld eerste, waardoor nu in de play-offs tegen de nummer drie een finalewedstrijd moet worden afgedwongen. Afgelopen zaterdag werd de eerste wedstrijd in Hazerswoude Dorp met 4-6 gewonnen. In die wedstrijd wonnen Kees en Mark allebei tweemaal, Stephan eenmaal en het zesde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.