Afgelopen zaterdag startte het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam met een 2-0 voorsprong tegen Itass DTK ’70 uit Klazienaveen: Koen Hageraats was weliswaar aanwezig, maar hij kon door een blessure niet in actie komen. In de rest van de wedstrijd was alleen Nermin Smajic in zijn partij tegen kopman Barry Wijers aan zijn tegenstander gewaagd.

In de eerste partij kon Emanuel Martins Ferreira alleen in de tweede game in de buurt blijven van Barry Wijers, waarmee de partijen op gelijke hoogte kwamen. Vervolgens pakte Jeroen Bastiaansen brutaal de eerste game tegen Nathan van der Lee. Die liet zich echter niet uit het veld slaan en hij trok de volgende drie games naar zich toe. Hiermee kwam de stand halverwege de wedstrijd op 1-2.

De spannendste wedstrijd was die tussen Nermin Smajic en Barry Wijers. De eerste game ging gelijk op en na een 9-10 tussenstand wist Smajic alsnog de game binnen te slepen. Barry Wijers ging vervolgens meer druk zetten en dwong daarmee fouten af bij Smajic. Pas in de vierde game wist Smajic het tij te keren, ging het lang gelijk op en in de beslissende fase drukte Smajic door en dwong een beslissende vijfde game af. Daarin kwam Smajic al snel via 0-6 met 2-10 achter. Hij wist weliswaar nog wat punten te sprokkelen, maar Wijers liet zich de partij niet meer ontglippen. In de afsluitende partij kwam Emanuel Martins Ferreira in de tweede game knap terug van een 5-10 achterstand tegen Nathan van der Lee, toch ging die game verloren. In de derde game won Van der Lee na een 5-4 tussenstand met zeven punten op rij.
Daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord. Thomas Baart en Martijn van der Heide kwamen zaterdag niet in actie.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam