Tweede herenteam speelt promotiewedstrijd in Roelofarendsveen

De voorjaarscompetitie is in de beslissende fase aanbeland. De jeugdteams van Scyedam spelen zaterdag de laatste thuiswedstrijd en een week later staat de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma. Het eerste herenteam heeft de reguliere competitie achter de rug, en moet zich nu ten koste van Salamanders zien te handhaven in de eredivisie. Voor het tweede herenteam is zaterdag op neutraal terrein de promotiewedstrijd gepland waarmee de stap naar de derde divisie kan worden gezet.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Smash (M) 1 uit Monster;
Scyedam jeugd 2 - Salamanders 4 uit Wateringen;
Scyedam jeugd 3 - Salamanders 2 uit Wateringen.

Het eerste jeugdteam komt uit in de promotieklasse en bestaat uit Simon de Bruijne, Ilan Levy en Tim Witvliet. Na een aarzelende start heeft dit team bewezen goed mee te kunnen op het hogere niveau na de promotie. Met acht wedstrijden gespeeld staat ons team nu met 35 punten op de derde plaats in de voorlopige tussenstand. Smash staat met 54 punten op de tweede plaats; de uitwedstrijd werd met 6-4 gewonnen door de thuisclub.
Het tweede jeugdteam komt uit in de vierde klasse. De spelers van dit team zijn Maayke Seijkens, Daniël Snoek en Ilian Westerholt. Dit team komt uit in een poule met vijf teams, waarvan de verschillen tussen de eerste vier teams bijzonder klein zijn. Ons tweede jeugdteam staat nu vierde met 33 punten, met maar vier punten achterstand op koploper Dordrecht 2 en een wedstrijd minder gespeeld. De uitwedstrijd tegen hekkensluiter Salamanders 4 werd met 2-8 gewonnen.
Voor het derde jeugdteam verloopt het seizoen in de vierde klasse uitstekend. Het team bestaat uit Rowan Schilder Spel, Kay Sels, Mucahid Yardimsever, Fan Ye en Ke Ying Ye. Na acht wedstrijden staat het team met 63 punten fier aan kop. Salamanders 2 staat met 55 punten op de tweede plaats. De uitwedstrijd eindigde in een 5-5 gelijkspel.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint anders dan gebruikelijk om 14.00 uur. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam heren 1 - Salamanders 1 uit Wateringen.

Het eerste herenteam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide, Emanuel Martins Ferreira en Nermin Smajic. De reguliere competitie in de eredivisie wordt gespeeld in een poule van acht teams. In het najaar werden zeven ronden gespeeld, in het voorjaar de overige zeven ronden en daarna spelen de eerste vier teams om het landskampioenschap en de overige teams tegen degradatie. Na het volledige programma eindigden onze heren op de achtste plaats. Dit betekent dat zij met het als vijfde geëindigde Salamanders uit Wateringen in een thuis- en een uitduel uitmaken welk team zich handhaaft in de eredivisie. Als allebei de teams een wedstrijd winnen, volgt een derde wedstrijd, die wederom bij Salamanders zal worden gespeeld. In de wedstrijden worden vijf enkelspelen gespeeld; een wedstrijd eindigt zodra een team drie enkelspelen wint.
De uitwedstrijd in het reguliere programma tegen Salamanders eindigde in een 3-3 gelijkspel. In die wedstrijd kwam ons herenteam op een 3-0 achterstand bij de pauze, daarna wonnen echter Thomas, Emanuel en Martijn hun enkelspelen waarmee alsnog een gelijkspel uit het vuur werd gesleept. In de thuiswedstrijd werd prima gestart met de eerste overwinning van Jeroen Bastiaansen en wel op Jamshid Sedigh. Deze goede start kon echter geen vervolg worden gegeven en bleven Emanuel en Nermin met lege handen. De wedstrijd ging daarmee met 1-5 naar de bezoekers.
De spelers van tegenstander Salamanders zijn Roel Bogie, Bas Hergelink, Casper ter Luun, Jamshid Sedigh en Siem van der Valk.
De tussenstanden van de wedstrijden in de eredivisie zullen live via internet te volgen zijn op de site www.tafeltennis.nl/eredivisie.

De promotiewedstrijd van het tweede herenteam begint om 18.00 uur en wordt op neutraal terrein gespeeld bij De Treffers (R), Sportpad 2, Roelofarendsveen. De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam heren 2 - Alexandria ’66 2 uit Rotterdam.

De spelers van het tweede herenteam zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de reguliere competitie van de afdelingshoofdklasse eindigde het team als eerste. De eerste vier teams spelen vervolgens om promotie. In de halve finale rekende ons tweede herenteam met twee ruime overwinningen van 2-8 en 7-3 af met Salamanders 2. Tegenstander Alexandria ’66 won tweemaal van Avanti 5.
In het reguliere programma speelden ons team een thuiswedstrijd tegen Alexandria ’66 en won deze met 7-3. In die wedstrijd won Bart zijn drie enkelspelen, Stephan won tweemaal en Paul eenmaal. Het zevende punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het team van Alexandria ’66 bestaat uit Vincent Bultena, Sven Cammeraat, Fabio Fischer, Edwin ten Hoope en Koen van Velthoven.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams bij de thuiswedstrijden op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam, of het tweede herenteam in Roelofarendsveen.