Baart zorgt voor beide punten van de thuisclub

Ook in de derde wedstrijd van de najaarscompetitie moest het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam zijn meerdere erkennen in de tegenstander. Ditmaal waren het de reserves van Hilversum die met 2-5 te sterk waren. Beide punten voor de thuisclub kwamen van het bat van Thomas Baart; Jeroen Bastiaansen en Nermin Smajic bleven met lege handen.

In de openingswedstrijd kon Nermin Smajic eigenlijk alleen in de tweede game gelijke tred houden met Arnoud Meijer. Vervolgens verloor Thomas Baart de eerste game tegen Mick de Vette. Hij liet zich daardoor niet uit het veld slaan en maakte in een spannende game de stand weer gelijk, waarna de volgende twee games met ruim verschil werden gewonnen. Jeroen Bastiaansen kwam tegen Elwin Huiden duidelijk te kort, waardoor Hilversum weer op voorsprong kwam.

Na de onderbreking verloren Nermin Smajic en Jeroen Bastiaansen hun enkelspelen met 0-3 van Mick de Vette en Arnoud Meijer. In het laatste enkelspel won Thomas Baart de eerste game afgetekend tegen Elwin Huiden. De tweede game ging via 3-9 naar Huiden, evenals in een gelijk opgaande strijd de derde game. Baart toonde weer zijn veerkracht en vocht zich prima terug in de wedstrijd. In de beslissende vijfde game leek bij 9-5 de wedstrijd gespeeld, maar ditmaal vocht Huiden prima terug tot 9-9. Toch kon Baart de game binnenslepen en daarmee het tweede punt voor de thuisclub laten aantekenen. Het speltechnisch beste tafeltennis hadden de teams bewaard voor het afsluitende dubbelspel. Beide dubbels waren erg aan elkaar gewaagd met soms verrassende gamestanden. De eerste game ging na 10-7 nog naar Hilversum, de tweede game via 9-10 en de derde via 7-9 naar de thuisclub. De beslissende vijfde game ging gelijk op, maar uiteindelijk trok Hilversum aan het langste eind. Met deze overwinning voor de bezoekers kwam de 2-5 eindstand op het scorebord.

Spelers Scyedam
A. Nermin Smajic
B. Thomas Baart
C. Jeroen Bastiaansen

Spelers Hilversum:
X. Mick de Vette
Y. Arnoud Meijer
Z. Elwin Huiden

Gedetailleerde uitslagen:

Scyedam 1 - Hilversum 2
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 6-11 9-11 5-11 - - 0-1
B - X 6-11 11-9 11-5 11-3 - 1-0
C - Z 4-11 6-11 5-11 - - 0-1
A - X 5-11 5-11 6-11 - - 0-1
C - Y 9-11 6-11 6-11 - - 0-1
B - Z 11-5 7-11 10-12 11-7 11-9 1-0
AB - XZ 11-13 13-11 11-9 8-11 8-11 0-1
Einduitslag 2-5

Reserves Scyedam lopen ook tegen ruime nederlaag aan

Na een prima uitoverwinning in de wedstrijd vorige week in Leiden tegen de reserves van Scylla liep het tweede herenteam van Scyedam afgelopen zaterdag tegen een ruime 3-7 nederlaag aan tegen DTV ’84 uit Dalfsen. Voor de thuisclub wist Bart Platzbeecker tweemaal te winnen en zorgde Erik Kloppers voor het derde punt. Kees de Koning bleef met lege handen.