Eerste jeugdteam op weg naar kampioenschap

Aanstaande zaterdag spelen de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam een thuiswedstrijd.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Taverzo 3 uit Zoetermeer;
Scyedam jeugd 3 - TOGB 5 uit Berkel en Rodenrijs.

Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Na vier gespeelde en gewonnen wedstrijden staat dit team met 31 punten ruim aan kop in hun poule. De voorsprong op de nummer twee, VVV uit Leidschendam, is dankzij de 2-8 overwinning afgelopen zaterdag opgelopen tot 10 punten. Tegenstander Taverzo staat met 17 punten op de vijfde plaats in de voorlopige tussenstand.
Het tweede jeugdteam is ingedeeld in de derde klasse en bestaat uit Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Dit team speelt in een poule met vijf teams en komt daarom ditmaal niet in actie. Afgelopen zaterdag werd nipt met 6-4 verloren van Alexandria ’66.
In het derde team dat uitkomt in de pupillen duo competitie spelen Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Ook dit team speelt in een poule met vijf teams. Twee weken geleden werd met 4-1 gewonnen van Play Fair, de huidige koploper. Tegenstander TOGB heeft uit de drie tot nu toe gespeelde wedstrijden geen punten behaald en staat dan ook laatste in de poule.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude Dorp;
Scyedam 2 - Taverbo 2 uit Boxtel.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic. De eerste divisie waarin dit team uitkomt bestaat dit najaar uit acht teams die elkaar eenmaal ontmoeten. Aansluitend volgt een promotie- en degradatiegroep waarin de returns worden gespeeld. De wedstrijden bestaan uit 7 sets: 6 enkelspelen en als laatste een dubbelspel.
Het eerste herenteam zal alle zeilen moeten bijzetten om zich te handhaven. Uit de vier tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn slechts 6 punten verzameld waarmee de voorlaatste plaats in de poule wordt ingenomen. Afgelopen zaterdag werd tegen een maximale 7-0 nederlaag opgelopen in Amsterdam tegen de reserves van Tempo-Team.
Tegenstander Avanti staat met twee punten meer op de zesde plaats. De spelers van het team uit Hazerswoude Dorp zijn Martin Groenewold, Olaf Stolwijk, Vincent Swart en Ronald Vijverberg.

Het tweede herenteam komt uit in de derde divisie. De spelers van het team zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Ook dit team zal het lastig krijgen om zich te handhaven: met 13 punten staat het team momenteel op de vijfde plaats. Alleen van hekkensluiter Scylla werd in Leiden met 3-7 gewonnen.
Tegenstander Taverbo staat met 28 punten op de tweede plaats en heeft als enige team alle wedstrijden gewonnen. Het team uit Boxtel bestaat uit Tonnie Brouwers,Michel Sperling en Marlotte Staps.