Door verscherping Corona maatregelen toeschouwers niet toegestaan

Aanstaande zaterdag staan de laatste thuiswedstrijden op het programma voor de hoogst spelende herenteams en de jeugdteams van Scyedam.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - VVV 1 uit Leidschendam;
Scyedam jeugd 2 - Alexandria ’66 2 uit Rotterdam.

Het eerste jeugdteam komt uit in de eerste klasse en bestaat in de najaarscompetitie uit Sophie van der Does, Kay Sels, Daniel Snoek en Mucahid Yardimsever. Na zeven opeenvolgende ruime overwinningen, moest afgelopen zaterdag voor het eerst in Leiden tegen Scylla 2 een puntendeling worden toegestaan. Met 61 punten uit acht wedstrijden bedraagt de voorsprong op datzelfde Scylla 17 punten en is het kampioenschap bijna een feit. Tegenstander VVV staat met 36 punten op de vierde plaats in de poule. De uitwedstrijd eindigde in een 2-8 overwinning voor het team van Scyedam.
Het tweede jeugdteam speelt in de derde klasse en bestaat uit Seppe Dijkstra, Onder Kondu, Maayke Seijkens en Ilian Westerholt. Tot nu toe zijn evenveel punten behaald als Alexandria ’66, namelijk 49, maar dit team heeft echter een wedstrijd minder gespeeld. De uitwedstrijd tegen Alexandria ’66 werd met 6-4 verloren.
In het derde team dat uitkomt in de pupillen duo competitie spelen Emir Ersoy, Nina de Jong en Steven de Jong. Dit team speelt net als het tweede team in een poule met vijf teams en komt daarom aanstaande zaterdag niet in actie. Met 19 punten staat dit team op de derde plaats in de voorlopige tussenstand.

De wedstrijden van de herenteams beginnen om 14.00 uur.
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam 1 - SKF 1 uit Veenendaal;
Scyedam 2 - ONI 1 uit Wijchen.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Thomas Baart, Jeroen Bastiaansen, Martijn van der Heide en Nermin Smajic en komt uit in de eerste divisie. Na een regulier programma waarin de acht teams elkaar eenmaal hebben ontmoet, speelt ons team nu in de degradatiegroep waarin de returns worden gespeeld. De wedstrijden bestaan uit 7 sets: 6 enkelspelen en als laatste een dubbelspel. Zaterdag staat de laatste wedstrijd op het programma, waarin ons team in een spannende strijd is gewikkeld met Avanti om zich naast SKF te handhaven. Ons team staat momenteel namelijk met 27 punten slechts een punt voor op het team uit Hazerswoude. De uitwedstrijd tegen SKF werd met 4-3 gewonnen door de thuisclub.
Tegenstander SKF heeft zich met 39 punten al gehandhaafd. De spelers van het team uit Veenendaal zijn Pieter van den Berg, Peter van Iwaarden, Dicky de Jong en Erik Verzijl.

Het tweede herenteam komt uit in de derde divisie. De spelers van het team zijn Paul de Graaf, Erik Kloppers, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. Het team heeft uit de negen gespeeld wedstrijden 27 punten behaald, waarmee het team helaas al is gedegradeerd. De achterstand op de voor degradatie veilige vierde plaats is namelijk opgelopen tot 20 punten.
Tegenstander ONI staat met 51 punten op de derde plaats. De uitwedstrijd eindigde in een maximale 10-0 overwinning voor de thuisclub. Het team uit Wijchen bestaat uit Dani van Bergen, Bob Koch, Martijn Laurensen, Paul Sommers en Lennart van Vooren.

Onze teams zouden uw steun goed kunnen gebruiken. Door de aangescherpte Corona maatregelen zijn toeschouwers echter helaas niet toegestaan.