Thomas Baart en Edwin ten Hoope buigen alleen in dubbelspel

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam verraste afgelopen zaterdag met een 4-3 overwinning tegen Tempo-Team 1 uit Amsterdam. De winstpartijen voor de thuisclub kwamen op naam van Thomas Baart en Edwin ten Hoope die beiden hun enkelpartijen wisten te winnen. Vooral de winstpartijen van Edwin maakten indruk: hij gunde zijn tegenstanders geen enkele maal gamewinst. Daria Dubenko verloor haar beide enkelspelen. Martijn van der Heide kwam niet in actie.

Foto Edwin ten Hoope, fotograaf Patrick van Merwijk

In de openingswedstrijd had Thomas Baart de nodige moeite met Fjodor Rademaker. De partij ging lang gelijk op, maar in de vijfde game liep Baart eenvoudig uit en bracht daarmee de thuisclub op voorsprong. Daria Dubenko had vervolgens weinig weerwoord op het spel van Chris Walbrecht waardoor de partijen weer op gelijke hoogte kwamen. Edwin ten Hoope kwam de eerste game met 9-6 voor, zag echter Ilias Faraj op gelijke hoogte komen, maar wist de game nog nipt te winnen. De tweede game leverde een regelmatige overwinning op, maar in de derde game leek Faraj op 7-9 iets terug te doen. Met vier punten op rij trok Ten Hoope echter de game en de partij naar zich toe. Daarmee kwam de stand bij de pauze op 2-1 voor de thuisclub.

Na de onderbreking wonnen Thomas Baart en Chris Walbrecht afwisselend de games met dezelfde cijfers, waardoor een beslissende vijfde game nodig was. Daarin leek op 7 9 Walbrecht de meeste aanspraak op de winst te maken. Met behulp van een time-out keerden de kansen en trok Baart nog met 11-9 aan het langste eind. In de volgende wedstrijd stond Edwin ten Hoope telkens aan de goede kant van de score en met driemaal 11-8 bond hij Fjodor Rademaker aan zijn zegekar. In het laatste enkelspel bleef Daria Dubenko in de eerste game goed in het spoor van Ilias Faraj, uiteindelijk ging deze toch naar Faraj. De volgende twee games waren daarna een eenvoudige prooi voor Faraj. In het afsluitende dubbelspel kwamen Thomas Baart en Edwin ten Hoope met 2-1 in games voor en op 9-6 in de vierde game leek een overwinning in zicht. Deze game ging echter alsnog verloren en in de vijfde game namen Ilias Faraj en Chris Walbrecht al snel enkele punten voorsprong die zij ook niet meer uit handen gaven. Hiermee werd de eindstand bepaald op 4-3.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam
A. Thomas Baart
B. Daria Dubenko
C. Edwin ten Hoope

Spelers Tempo-Team:
X. Chris Walbrecht
Y. Fjodor Rademaker
Z. Ilias Faraj

Scyedam 1 - Tempo-Team 1
wie - wie # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 eind
A - Y 11-9 7-11 11-6 8-11 11-3 1-0
B - X 6-11 3-11 6-11 - - 0-1
C - Z 12-10 11-7 11-9 - - 1-0
A - X 6-11 11-6 11-8 8-11 11-9 1-0
C - Y 11-8 11-8 11-8 - - 1-0
B - Z 10-12 3-11 7-11 - - 0-1
AC - XZ 9-11 11-8 11-9 9-11 8-11 0-1
Einduitslag 4-3

Ruime nederlaag reserves Scyedam

Het tweede herenteam ging afgelopen zaterdag in hun derde divisie poule ruim onderuit tegen DOV 2. Voor de thuisclub wist alleen Bart Platzbeecker twee enkelspelen te winnen, waarmee het team uit Heerhugowaard met 2-8 aan de goede kant van de score bleef. Erik Kloppers en Kees de Koning bleven met lege handen, Paul de Graaf en Stephan Pieters kwamen zaterdag niet in actie.