Tweede herenteam speelt een uitwedstrijd om kampioenschap

Aanstaande zaterdag staan thuiswedstrijden gepland van de voorjaarscompetitie, het eerste herenteam en vijf van de zes jeugdteams van Scyedam komen thuis in actie.
Het eerste herenteam heeft een aantal punten nodig om nog kans te maken op handhaving.
Het tweede herenteam komt uit in de afdelingshoofdklasse en speelt zaterdag uit. De teams die als 1, 2 en 3 in hun poule zijn geëindigd spelen om het kampioenschap en promotie naar de derde divisie. Zaterdag staat de laatste en beslissende wedstrijd op het programma. Het tweede team gaat op bezoek bij Avanti 2 dat vier punten voor staat. Voor het kampioenschap moet dus met minstens 3-7 worden gewonnen.

Het eerste jeugdteam speelt de thuiswedstrijden net als heren 1 om 15.00 uur, de overige jeugdteams beginnen om 10.30 uur met hun thuiswedstrijden. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam jeugd 1 - Belcrum 2 uit Breda;
Scyedam jeugd 2 - Scylla 2 uit Leiden;
Scyedam jeugd 3 - Rijnsoever 5 uit Katwijk;
Scyedam jeugd 4 - Papendrecht 1;
Scyedam jeugd 5 - Scylla 5 uit Leiden.

In deze voorjaarscompetitie komen weer zes jeugdteams uit voor Scyedam.
Het eerste jeugdteam speelt in landelijk C, het team bestaat uit Sophie van der Does, Kay Sels en Daniel Snoek. Het team staat met acht gespeelde wedstrijden op een gedeelde derde plaats met 43 punten. De tegenstander van zaterdag staat met 35 punten op de vijfde plaats. De uitwedstrijd werd destijds ruim met 1-9 door ons team gewonnen. In die wedstrijd wonnen Daniël en Kay driemaal, en invaller Onder Kondu deed daar met twee overwinningen weinig voor onder. Het negende punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het tweede jeugdteam komt uit in de hoofdklasse, in het team spelen Jason Brevé, Seppe Dijkstra, Onder Kondu en Mucahid Yardimsever. Dit team staat met 42 punten op een keurige derde plaats. Tegenstander Scylla 2 staat zesde in de poule met 28 punten. De uitwedstrijd werd met 3-7 door ons team gewonnen. In die wedstrijd wonnen Onder en Seppe hun drie enkelspelen en zorgde Jason voor het zevende punt.
Het derde en vierde team komen uit in de derde klasse.
De spelers van het derde team zijn Emir Ersoy, Nina de Jong, Eren Kondu en Steven de Jong. Het team staat momenteel met 38 punten op de vierde plaats. Rijnsoever staat met 23 punten op de zesde plaats. De uitwedstrijd eindigde in 5-5. In die wedstrijd won Eren tweemaal, Nina en Steven allebei eenmaal. Het vijfde punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Het vierde team bestaat dit seizoen uit Dean Hageraats, Gaudi Kaersenhout, Ridvan Velic en Zejd Velic. Dit team staat met 51 punten aan kop in de poule met acht punten voorsprong op nummer 2 Papendrecht. De uitwedstrijd tegen Papendrecht werd met 2-8 gewonnen. Ridvan won in die wedstrijd zijn drie enkelspelen, Dean en Zejd wonnen allebei tweemaal. Het achtste punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
Team 5 komt uit in de vijfde klasse en bestaat uit Rozerin Altay, Farouq el Issati, Kenai Scholtes en Niek Walda. De poule bestaat uit vijf teams en ook dit team staat eerste met 54 punten uit zeven wedstrijden. Tegenstander Scylla 5 staat tweede met 38 punten. In de uitwedstrijd in Leiden werd een kleine 4-6 overwinning behaald. Kenai won driemaal, Farouq en Niek allebei eenmaal. Het gewonnen dubbelspel zorgde voor het zesde punt.
Team 6 komt uit in de jeugd starters duo competitie. De spelers van dit team zijn Tu Bui, Ian Quinlan, Ben Westerkamp en Uveys Yardimsever. Het team staat met elf punten op de derde plaats, de verschillen zijn echter klein. De poule bestaat uit vijf teams, ons team komt zaterdag niet in actie.

De wedstrijd van het eerste herenteam begint om 15.00 uur.
De volgende wedstrijd staat op het programma:
Scyedam 1 - Auto J. de Gooijer/SKF uit Veenendaal.

Het eerste herenteam van Scyedam komt uit in de eerste divisie en bestaat uit Thomas Baart, Daria Dubenko, Martijn van der Heide en Edwin ten Hoope. Edwin is door ziekte langere tijd uitgeschakeld. Het team is daarom versterkt met Gabriele Vicario die intussen tweemaal heeft meegespeeld. De wedstrijden in de eerste divisie worden gespeeld in zes enkelspelen en de laatste wedstrijd is het dubbelspel.
Het team staat momenteel met 26 punten op de vijfde plaats. De achterstand op het team dat op de voor degradatie veilige vierde plaats staat, Smash ’70 uit Hattem, is twee punten. Dat team komt de laatste wedstrijd op bezoek in Schiedam. De uitwedstrijd tegen koploper Auto J. de Gooijer/SKF werd met 5-2 door de thuisclub gewonnen. In die wedstrijd won Thomas eenmaal en het tweede punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.
De spelers van tegenstander Auto J. de Gooijer/SKF zijn Pieter van den Berg, Dicky de Jong, Emanuel Martins Ferreira en Floris Zur Muhlen.