Vicario viert thuisdebuut met twee winstpartijen

Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam deed afgelopen zaterdag uitstekende zaken door een kleine 4-3 overwinning op koploper Auto J. de Gooijer/SKF. Groot aandeel had de winst van Gabriele Vicario in zijn twee enkelspelen in zijn eerste thuisduel voor het Schiedamse team. Door een 2-5 nederlaag van directe concurrent voor degradatie Smash ’70 uit Hattem zijn beide teams op gelijke hoogte gekomen. Komende zaterdag wordt in Schiedam in een onderling duel bepaald welk team een stapje terug moet doen uit de eerste divisie.

In de openingswedstrijd won Gabriele Vicario de eerste game, vervolgens leek Dicky de Jong op 8-10 in de tweede game de partijen weer op gelijke hoogte te brengen. Vicario knokte echter terug en won de game alsnog. De derde game ging dan toch naar De Jong, maar in de vierde game liep Vicario snel enkele punten uit en trok de partij naar zich toe. Thomas Baart won de eerste game met ruime cijfers van Emanuel Martins Ferreira, die daarna echter beter in de wedstrijd kwam. De tweede en derde game gingen met minimaal verschil naar Martins Ferreira, waarna Baart met ruime winst een vijfde game afdwong. Daarin liep Martin Ferreira snel uit en bracht de partijen weer op gelijke hoogte. Martijn van der Heide kon eigenlijk alleen in de eerste game in het spoor blijven van Floris Zur Muhlen. Hiermee kwam de tussenstand bij de pauze op 1-2 voor de bezoekers uit Veenendaal.

Na de onderbreking verloor Gabriele Vicario de eerste game van Emanuel Martins Ferreira, maar kwam met tweemaal gamewinst prima terug. De vierde game ging weer naar Martins Ferreira, waarna Vicario weer zijn veerkracht toonde met winst in de vijfde game. Martijn van der Heide won de eerste game, waarna Dicky de Jong met dezelfde cijfers de partij weer op gelijke hoogte bracht. De derde game ging weer overtuigend naar Van der Heide, waarna De Jong op 6-5 in de vierde game vanwege een blessure de wedstrijd gewonnen gaf. Thomas Baart won de eerste game, waarna Floris Zur Muhlen op 7-10 de tweede game leek te winnen. Baart kwam echter op gelijke hoogte, maar de game ging toch verloren. De derde game ging volstrekt gelijk op tot 9-9 maar Baart trok toch aan het langste eind. In de vierde game liep Baart uit naar 9-5, waarna hij de voorsprong op 4-2 bracht. In het afsluitende dubbelspel wonnen Thomas Baart en Gabriele Vicario de eerste game, maar kwamen Emanuel Martins Ferreira en Floris Zur Muhlen beter in de wedstrijd en wonnen de tweede en derde game overtuigend. Baart en Vicario wisten een vijfde game af te dwingen, daarin brachten Martins Ferreira en Zur Muhlen de achterstand terug tot een 4-3 overwinning voor Scyedam.

Gedetailleerde uitslagen:

Spelers Scyedam:
A. Gabriele Vicario
B. Thomas Baart
C. Marthijn van der Heide

Spelers Auto J. de Gooijer/SKF:
X. Emanuel Martins Ferreira
Y. Dicky de Jong