Jochem de Hoop scoort beide punten voor de thuisclub
Het eerste herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam ging afgelopen zaterdag zeer teleurstellend met 2-4 onderuit tegen hekkensluiter Avanti. De enige punten voor de thuisclub kwamen van het bat van Jochem de Hoop. Nermin Smajic bracht het tweemaal tot een vijfde game, maar beide keren moest hij buigen. Ook Laurens van Raadshooven kwam niet tot scoren en Jeroen Bastiaansen kwam niet in actie. Omdat de directe concurrenten met dezelfde cijfers verloren, mag Scyedam blijven hopen op plaatsing voor de final four, waarvan de winnaar zich handhaaft in de eredvisie.

Kijk naar de video van deze wedstrijd:

In de openingswedstrijd verloor Jochem de Hoop weliswaar de eerste game tegen Simon Goessens, maar hij boekte daarna een regelmatige overwinning. Laurens van Raadshooven kwam in de tweede game knap terug van een 6-10 achterstand en hij won deze game alsnog van Steffen Greup. In de rest van de wedstrijd was Greup echter sterker en hij bracht de partijen dan ook weer op gelijke hoogte. De wedstrijd van Nermin Smajic tegen Frank Hollak kende een wisselvallig spelverloop. In de beslissende vijfde game trok Hollak aan het langste eind, waardoor de stand bij de pauze op 1-2 kwam voor de bezoekers.

Na de onderbreking kwam Jochem de Hoop tegen Steffen Greup snel op een 2-0 voorsprong in games. Greup knokte zich echter terug in de wedstrijd en in de beslissende vijfde game kwam hij op een 3-6 voorsprong. Ditmaal vocht De Hoop terug en hij won de wedstrijd alsnog met minimaal verschil. Nermin Smajic kwam op een 2-1 voorsprong in games tegen Simon Goessens en hij leek op 10-8 in de vierde game de thuisclub weer op voorsprong te zetten. Goessens won deze game echter alsnog, waarmee de weerstand van Smajic was gebroken. De vijfde game ging afgetekend naar Goessens. In de slotwedstrijd wist Laurens van Raadshooven een game te winnen van Frank Hollak, maar verder liet deze het echter niet komen. Hiermee werd de eindstand bepaald op 2-4.

Gedetailleerde uitslagen:
Jochem de Hoop - Simon Goessens 8-11 11-5 11-3 11-7 . 1-0
Laurens van Raadshooven - Steffen Greup 7-11 13-11 7-11 7-11 . 0-1
Narmin Smajic - Frank Hollak 8-11 11-9 4-11 11-4 7-11 0-1
Jochem de Hoop - Staffen Greup 11-8 11-4 8-11 7-11 11-9 1-0
Nermin Smajic - Simon Goessens 11-5 9-11 11-4 11-13 2-11 0-1
Laurens van Raadshooven - Frank Hollak 7-11 6-11 11-7 4-11 . 0-1
Totaal 2-4

Kleine nederlaag voor reserves Scyedam
Het tweede herenteam van tafeltennisvereniging Scyedam liep afgelopen zaterdag tegen een kleine 4-6 nederlaag op tegen Alexandria '66 uit Rotterdam. Kees de Koning won twee wedstrijden, Paul de Graaf voegde daar één winstpunt aan toe en samen zorgden zij in het dubbelspel voor het vierde punt voor de thuisclub. Stephan Pieters bleef met lege handen en Mark Spaargaren kwam zaterdag niet in actie.