Dames Scyedam spelen volgende week voor het kampioenschap
Aanstaande zaterdag staat voor de landelijk spelende teams van Scyedam de laatste thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie op het programma. Het damesteam komt komend weekend niet in actie, maar zij spelen volgende week zaterdag de laatste wedstrijd. Door de uitstekende 8-2 overwinning afgelopen zaterdag tegen DTV '84, hebben de dames volgende week aan een 8-2 overwinning genoeg voor het kampioenschap. Dit er van uitgaande dat concurrent Hilversum 2 aanstaande zaterdag met 10-0 wint van VVV. Tegenstander van ons damesteam volgende week is US 2 in Amsterdam, waarvan in de thuiswedstrijd met 9-1 werd gewonnen. Als het kampioenschap wordt behaald volgt er nog een final four met de kampioen van de andere eerste divisie poule en de nummers 2 en 3 van de eredivisie B. Alleen de winnaar van die final four promoveert naar de eredivisie.

De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Avanti 1 uit Hazerswoude-Dorp;
Scyedam heren 2 - Alexandria '66 1 uit Rotterdam.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - Salamanders 3 uit Wateringen.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Jeroen Bastiaansen, Jochem de Hoop, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic; dit team komt uit in de eredivisie B. In het najaar 2015 bestaat de eredivisie uit acht teams. Naast de zes teams van de eredivisie A promoveert de kampioen van de eredivisie B naar de eredivisie. De nummers 2 en 3 van de eredivisie B spelen met de twee kampioenen uit de eerste divisie in een final four om één plaats in de eredivisie; de nummers 4 t/m 6 degraderen naar de eerste divisie.
Afgelopen zaterdag behaalde ons team het vierde gelijke spel van het seizoen, ditmaal thuis tegen Pecos uit Oegstgeest. Nermin Smajic won zijn beide enkelspelen en Jochem de Hoop zorgde voor het derde punt voor de thuisclub. Jeroen Bastiaansen bleef met lege handen; Laurens van Raadshooven kwam niet in actie. Na acht wedstrijden in de voorjaarscompetitie staat het team van Scyedam op de derde plaats, maar met slechts één punt voorsprong op SKF uit Veenendaal. De tussenstand is op dit moment:

1. Wijzenbeek/Westa - 8/35
  2. Pecos 8/26
  3. Scyedam 8/24
  4. SKF 8/23
  5. Tempo Team 8/19
  6. Avanti 8/17

De uitwedstrijd tegen Avanti werd met 2-4 gewonnen. In die wedstrijd wonnen Jochem de Hoop en Nermin Smajic allebei hun enkelspelen; Jeroen Bastiaansen bleef met lege handen. Het team uit Hazerswoude-Dorp bestaat uit Leon van Boven, Simon Goessens, Steffen Greup en Frank Hollak.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site.

De spelers van het tweede herenteam dat uitkomt in de derde divisie zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Mark Spaargaren. Afgelopen zaterdag werd een prima 8-2 overwinning geboekt op de reserves van Middelburg. Met deze overwinning staan de reserves van Scyedam na acht wedstrijden stevig op de voor degradatie veilige vierde plaats met 36 punten. De voorsprong op nummer vijf Middelburg 2 bedraagt nu 15 punten met nog twee wedstrijden te spelen. Tegenstander Alexandria '66 staat met 13 punten voorsprong op de derde plaats; de uitwedstrijd tegen het team uit Rotterdam werd knap met 4-6 gewonnen.