Overgang naar het Belgische TTK Dylan Berlaar in goed overleg
Jochem de Hoop heeft te kennen gegeven een nieuwe uitdaging te willen aangaan. Hij kiest voor een buitenlands avontuur en Jochem zal dan ook volgend seizoen deel gaan uitmaken van het eerste team van TTK Dylan Berlaar dat uitkomt in de Eerste Nationale van België. Scyedam betreurt het vertrek van Jochem, maar de overgang gaat in goede harmonie en een latere terugkeer naar Scyedam wordt dan ook zeker niet uitgesloten.

Jochem speelt sinds de najaarscompetitie van 2011 voor Scyedam en vanaf het najaar 2013 maakt hij deel uit van het eerste herenteam. Hij heeft zich daarin verder kunnen ontwikkelen naast teamgenoten als Michel de Boer, Casper ter Lüün en Nermin Smajic. Daarnaast verzorgt Jochem trainingen bij Scyedam en heeft hij een belangrijke rol gespeeld bij de diverse activiteiten in het kader van het project Round The Table Stars. In België gaat hij spelen in de Eerste Nationale, dat is de klasse onder de Superdivisie die bestaat uit tien teams. In het verleden is TTK Dylan Berlaar al drie jaar in de Superdivisie uitgekomen. Zijn nieuwe team staat op dit moment op de vijfde plaats in hun afdeling die uit 12 teams bestaat.