Damesteam heeft ruime overwinning nodig
Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma.

De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam heren 1 - Pecos 1 uit Oegstgeest;
Scyedam heren 2 - TTC Middelburg 2;
Scyedam dames 1 - DTV '84 1 uit Dalfsen.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - Papendrecht 1.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat uit Jeroen Bastiaansen, Jochem de Hoop, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic; dit team komt uit in de eredivisie B. In het najaar 2015 bestaat de eredivisie uit acht teams. Naast de zes teams van de eredivisie A promoveert de kampioen van de eredivisie B naar de eredivisie. De nummers 2 en 3 van de eredivisie B spelen met de twee kampioenen uit de eerste divisie in een final four om één plaats in de eredivisie; de nummers 4 t/m 6 degraderen naar de eerste divisie.
Afgelopen zaterdag speelde ons team met 3-3 gelijk tegen Tempo Team in Amsterdam. In deze wedstrijd won Jochem de Hoop zijn beide enkelspelen en zorgde Jeroen Bastiaansen voor het derde Schiedamse punt. Nermin Smajic bleef teleurstellend met lege handen; Laurens van Raadshooven kwam niet in actie. Na zeven wedstrijden in de voorjaarscompetitie staat het team van Scyedam nog steeds op een met SKF gedeelde derde plaats. De tussenstand is op dit moment:

1. Wijzenbeek/Westa - 7/31
  2. Pecos - 7/23
  3. Scyedam - 7/21
  4. SKF - 7/21
  5. Avanti - 7/15
  6. Tempo Team - 7/15

De uitwedstrijd tegen Pecos werd met 4-2 verloren. In die wedstrijd wonnen Jochem de Hoop en Nermin Smajic alleen van ex-Scyedammer René Waterreus. Jeroen Bastiaansen bleef met lege handen. Het team uit Oegstgeest bestaat uit Casper ter Lüün (eveneens ex-Scyedam), Tony Nader en René Waterreus.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

De spelers van het tweede herenteam dat uitkomt in de derde divisie zijn Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Mark Spaargaren. Afgelopen zaterdag leverde de wedstrijd tegen koploper Vice Versa '51 een afgetekende 9-1 nederlaag op. Na zeven wedstrijden staan de reserves van Scyedam op de vierde plaats met 28 punten. De achterstand op de nummer drie, De Sprint uit Brielle, is al opgelopen tot 16 punten. De reserves van Middelburg staan op een gedeelde vijfde plaats met 19 punten. De eerste wedstrijd in en tegen Middelburg werd met 3-7 gewonnen.

Het damesteam bestaat deze voorjaarscompetitie uit de speelsters Daniëlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood, Patricia Smith en Kelly van Zon. Dit seizoen komt ons damesteam uit in de eerste divisie en alleen de kampioen strijdt via een final four met de kampioen van de andere eerste divisie poule en de nummers 2 en 3 van de eredivisie B om één plaats in de eredivisie.

Het damesteam van Scyedam heeft 45 punten uit zes wedstrijden behaald. Afgelopen zaterdag werd een prima 4-6 overwinning behaald in de uitwedstrijd tegen koploper Hilversum 2. De dames van Scyedam staan daarmee nu tweede; de tussenstand is echter vertekend. De reserves van Hilversum komen zaterdag niet in actie, maar spelen volgende week hun laatste wedstrijd en kunnen dan maximaal op 60 punten komen. Dat betekent dat onze dames uit de twee resterende wedstrijden minimaal 16 punten moeten halen voor het kampioenschap. De tegenstander van zaterdag DTV '84 staat met 31 punten derde in de voorlopige tussenstand. De uitwedstrijd tegen DTV '84 in Delfsen eindigde in een kleine 4-6 overwinning voor de dames van Scyedam.

Onze teams kunnen uw steun goed gebruiken. We roepen u dan ook op onze teams op zaterdag te komen steunen in onze sportaccommodatie Scyedam, Dr. Kuyperlaan 4 in Schiedam.