Kleine winst op directe concurrent
Afgelopen zaterdag deed het eerste damesteam van tafeltennisvereniging Scyedam goede zaken voor het kampioenschap in hun eerste divisie poule door een kleine 6-4 overwinning tegen directe concurrent GTTC Groningen. Shuhan Men van het Groningse team stond een grotere overwinning in de weg: zij won haar drie enkelspelen overtuigend in drie games en samen met Karin van der Vegt ook het dubbelspel. Voor de thuisclub scoorden Charell Schoonbrood, Patricia Smith en Kelly van Zon alle drie tweemaal. De voorsprong op GTTC Groningen bedraagt nu zes punten met nog twee wedstrijden te spelen.

In de openingswedstrijd bleken Charell Schoonbrood en Tamar Kooistra aan elkaar gewaagd, met een beslissende vijfde game als gevolg. Ook deze ging tot 8-8 gelijk op, waarna Schoonbrood het eerst op matchpoint kwam. De eerste twee kon ze nog niet verzilveren, maar het derde matchpoint was wel raak. Kelly van Zon speelde daarna een spannende wedstrijd tegen Karin van der Vegt. In de vierde game kwam Van Zon met 8‑10 achter, maar zij knokte terug en wist uiteindelijk haar zesde matchpoint te benutten. Patricia Smith kon in de tweede en derde game goed bijblijven bij Shuhan Men, maar toch trok zij beide keren aan het kortste eind. In de eerste game van het dubbelspel kregen Sandra Meeuwsen en Patricia Smith maar liefst zeven gamepoints. Shuhan Men en Karin van der Vegt benutten echter hun derde gamepoint wel. Hiermee was de tegenstand van de thuisclub gebroken, waarmee de stand in de wedstrijd weer in evenwicht kwam. In de vijfde wedstrijd won Kelly van Zon de eerste twee games eenvoudig van Tamar Kooistra. In de derde game deed Kooistra iets terug, maar in de vierde game lukte het van Zon de thuisclub weer op voorsprong te brengen.

Charell Schoonbrood kon tegen Shuhan Men geen vuist maken. Patricia Smith verloor ongelukkig de tweede game nipt van Karin van der Vegt. In de vierde game knokte ze zich echter prima terug van een 6-10 achterstand en boog deze met zes punten op rij om naar winst. Ook Kelly van Zon kon het niet bolwerken tegen Shuhan Men. Patricia Smith bracht de thuisclub weer op voorsprong tegen Tamar Kooistra, waarna Charell Schoonbrood de overwinning voor de thuisclub veiligstelde tegen Karin van der Vegt. In de derde game moest zij daarvoor terugkomen van een 8-10 achterstand. Hiermee kwam de 6-4 eindstand op het scorebord.

Gedetailleerde uitslagen:
Charell Schoonbrood - Tamar Kooistra: 11-5 / 8-11 / 11-4 / 8-11 / 12-10 / 1-0
Kelly van Zon - Karin van der Vegt: 11-6 / 9-11 / 12-10 / 19-17 / . 1-0
Patricia Smith - Shuhan Men: 7-11 / 9-11 / 9-11 / . . 0-1
Meeuwsen/Smith - Men/Van der Vegt: 19-21 / 7-11 / 8-11 / . . 0-1
Kelly van Zon - Tamar Kooistra: 11-5 / 11-6 / 13-15 / 11-9 / . 1-0
Charell Schoonbrood - Shuhan Men: 7-11 / 5-11 / 8-11 / . . 0-1
Patricia Smith - Karin van der Vegt: 11-6 / 12-14 / 11-8 / 12-10 / . 1-0
Kelly van Zon - Shuhan Men: 7-11 / 7-11 / 6-11 / . . 0-1
Patricia Smith - Tamar Kooistra: 11-6 / 11-9 / 11-5 / . . 1-0
Charell Schoonbrood - Karin van der Vegt: 12-10 / 11-6 / 12-10 / . . 1-0

Totaal 6-4

Reserves Scyedam verliezen ook van hekkensluiter
De reserves van Scyedam leden afgelopen zaterdag wederom een ruime nederlaag, ditmaal met 2-8 van de reserves van SKF uit Veenendaal. De Schiedamse punten kwamen op rekening van Remco van der Does en Dario Prodanovic die allebei wonnen van Brenda Vonk. Fabian Schuilenburg bleef met lege handen en Mark Spaargaren kwam zaterdag niet in actie.