Damesteam kan koppositie uitbouwen

Aanstaande zaterdag spelen de dames en heren 2 van Scyedam, die uitkomen in de landelijke competitie, een thuiswedstrijd in de najaarscompetitie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden in de afdelingscompetitie.

De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
  • Scyedam dames 1 - GTTC Groningen 1;
  • Scyedam heren 2 - SKF 2 uit Veenendaal.

Daarnaast spelen ook de teams 3 en 5 een thuiswedstrijd in de afdelingshoofdklasse.

Het damesteam bestaat dit seizoen uit Daniƫlle Maas, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood, Patricia Smith en Kelly van Zon. Na zeven speelronden van de najaarscompetitie zijn onze dames op kampioenskoers met 55 punten. De voorsprong op naaste concurrent en tegenstander aanstaande zaterdag GTTC Groningen is echter nog maar vier punten. Een goed resultaat zaterdag is dan ook van groot belang. In de uitwedstrijd tegen GTTC Groningen moesten onze dames met 6-4 de enige nederlaag van dit seizoen incasseren. De speelsters van GTTC Groningen zijn Felisha Aakster, Jolanda Hut, Tamar Kooistra, Shuhan Men en Karin van der Vegt.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Remco van der Does, Dario Prodanovic, Fabian Schuilenburg en Mark Spaargaren. Na zeven wedstrijden in deze najaarscompetitie staat ons tweede team met slechts 19 punten op de vijfde plaats in hun tweede divisie poule. De mogelijkheid tot handhaving is eigenlijk alleen nog theoretisch: de achterstand op Disnierats 2 en SKF 2, die op een gedeelde derde plaats staan, is al opgelopen tot 20 punten. De uitwedstrijd tegen SKF 2 in Veenendaal leverde met 4-6 de enige overwinning op in het seizoen tot nu toe.