Damesteam staat fier aan kop

Aanstaande zaterdag staat er voor de landelijk spelende teams van Scyedam een thuiswedstrijd op het programma. Dit zijn wedstrijden in de laatste ronde van de eerste helft van de najaarscompetitie. Het eerste herenteam komt zaterdag niet in actie, omdat de wedstrijd tegen Scylla 3 uit Leiden al eerder is gespeeld.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur behalve het damesteam dat al om 15.00 uur start. De volgende wedstrijden staan op het programma:
  • Scyedam dames 1 - Docos-Wolkyshop.nl 1 uit Leiden;
  • Scyedam heren 2 - De Veluwe 1 uit Apeldoorn;
  • Scyedam heren 3 - ONI 1 uit Wijchen.

Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - Pecos 3 uit Oegstgeest.

Het damesteam bestaat dit seizoen uit Daniƫlle Maas, Mylena Maitimu, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. In de vier tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn drie ruime overwinningen behaald en werd alleen in de uitwedstrijd tegen Dedemsvaart een kleine nederlaag 6-4 geleden. Vorige week werd in de uitwedstrijd tegen de reserves van De Treffers in Roelofarendsveen een maximale 0-10 overwinning behaald door Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Hiermee staat ons damesteam fier aan kop in hun eerste divisie poule met 32 punten.
Docos-Wolkyshop.nl is met 26 punten de naaste concurrent, zij verloren vorige week nipt hun thuiswedstrijd tegen Dedemsvaart met 4-6. Het team uit Leiden bestaat uit Sophie Dijkers, Stefanie van Genegen, Janneke de Geus, Nadia Huizer en Romy Vastenburg.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Remco van der Does, Dario Prodanovic en Mark Spaargaren. In de vier gespeelde wedstrijden werd driemaal gewonnen en ging alleen de openingswedstrijd met 7-3 verloren tegen koploper DOV in Heerhugowaard. Met 26 punten staat het team op de tweede plaats in hun derde divisie poule met zeven punten achterstand. Vorige week werd een ruime 2-8 overwinning geboekt op ATTC Evo-Repro. In die wedstrijd bleven Thomas Baart en Mark Spaargaren ongeslagen en won Remco van der Does eenmaal. Het achtste punt kwam uit het gewonnen dubbelspel. Tegenstander De Veluwe staat met 20 punten op de derde plaats, zij wonnen afgelopen zaterdag met 9-1 van Rijnsoever.

Het derde herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de vier tot nu toe gespeelde wedstrijden zijn nog maar 10 punten bij elkaar gesprokkeld. Hiermee staat het team zesde en laatste in hun derde divisie poule. Vorige week werd de uitwedstrijd tegen de reserves van Wijzenbeek/Westa met 8-2 verloren. Tegenstander ONI staat met 12 punten op de voorlaatste plaats in de poule.