Aanstaande zaterdag staat voor de landelijk spelende teams van Scyedam de laatste thuiswedstrijd op het programma van deze najaarscompetitie.

De jeugdteams beginnen zaterdag om 11.00 uur met hun thuiswedstrijden.
De wedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen om 16.00 uur. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Scyedam dames 1 - De Treffers 2 uit Roelofarendsveen;
Scyedam heren 1 - Salamanders 1 uit Wateringen;
Scyedam heren 2 - ATTC Evo-Repro 1 uit Alphen aan den Rijn;
Scyedam heren 3 - Wijzenbeek/Westa 2 uit Wessem.
Daarnaast in de afdelingshoofdklasse:
Scyedam heren 4 - Vriendenschaar 3 uit Gouda.

Het damesteam bestaat dit seizoen uit Daniëlle Maas, Mylena Maitimu, Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith. Met nog twee wedstrijden te spelen staat ons damesteam nog steeds aan kop in hun eerste divisie poule, dit ondanks een ruime 2-8 nederlaag in de vorige wedstrijd tegen Dedemsvaart. De voorsprong is daardoor geslonken tot twee punten. Na deze competitie is er overigens geen promotie uit de eerste divisie, omdat de eredivisie over het gehele wedstrijdseizoen (najaar en voorjaar) wordt gespeeld. Belangrijk is om te eindigen bij de eerste drie teams, die in het voorjaar met de nummers 1 t/m 3 van de andere eerste divisie poule strijden om promotie naar de eredivisie.
Om een klassering bij de eerste drie teams zeker te stellen moet zaterdag een ruime overwinning worden geboekt op De Treffers. Met 53 punten hebben onze dames zeven punten voorsprong op de tegenstandsters uit Roelofarendsveen die op de vierde plaats staan. De uitwedstrijd tegen de opponent van zaterdag werd met 0-10 gewonnen. Sandra Meeuwsen, Charell Schoonbrood en Patricia Smith bleven in die wedstrijd ongeslagen.
De Treffers staat dus op de vierde plaats in de voorlopige tussenstand met 46 punten. De speelsters zijn: Marise Kasteleyn, Willemien Kasteleyn, Esther van der Linden, Samenda Schipper en Lisanne van Wassenberg.

Het eerste herenteam van Scyedam bestaat dit seizoen uit Jeroen Bastiaansen, Laurens van Raadshooven en Nermin Smajic. Onbedreigd aan kop in hun eerste divisie poule staat Salamanders uit Wateringen: met 21 punten voorsprong zijn zij al kampioen. Maar de strijd om de plaatsen 2 en 3 die in het voorjaar recht geven om met de nummers 1 t/m 3 uit de andere eerste divisie poule te strijden om promotie naar de eredivisie, is nog allerminst beslist. De tussenstand is op dit moment:

1. Salamanders 8 - 63
2. Scyedam 8 - 42
3. Disnierats 8 - 40
4. Scylla 3 8 - 37
5. Red Stars 8 - 31
6. SKF 8 - 27

De uitwedstrijd tegen Salamanders werd met 7-3 verloren. Nermin Smajic won in die wedstrijd tweemaal, Jeroen Bastiaansen eenmaal en Laurens van Raadshooven bleef met lege handen.
De spelers van Salamanders zijn Casper ter Lüün, Jamshid Sedigh en Siem van der Valk.
De tussenstanden van deze thuiswedstrijd zullen live via internet te volgen zijn op onze site www.ttvscyedam.nl.

De spelers van het tweede herenteam zijn dit seizoen Thomas Baart, Remco van der Does, Dario Prodanovic en Mark Spaargaren. Na acht speelronden staat het team met 52 punten op de tweede plaats in hun derde divisie poule. De achterstand bedraagt zes punten op koploper DOV. De uitwedstrijd tegen het met 28 punten op de vijfde plaats staande ATTC Evo-Repro werd ruim met 2-8 gewonnen. In die wedstrijd wonnen Thomas Baart en Mark Spaargaren hun drie enkelspelen en Remco van der Does won eenmaal. Het achtste punt kwam uit het gewonnen dubbelspel.

Het derde herenteam bestaat dit seizoen uit Paul de Graaf, Kees de Koning, Stephan Pieters en Bart Platzbeecker. In de acht gespeelde wedstrijden zijn 22 punten behaald waarmee de zesde en laatste plaats wordt ingenomen in hun derde divisie poule. De achterstand op de voor handhaving veilige vierde plaats is al opgelopen tot 19 punten, waardoor handhaving alleen in theorie nog mogelijk is. Tegenstander Wijzenbeek/Westa bezet met 41 punten die vierde plaats. De uitwedstrijd werd ruim met 8-2 verloren. In die wedstrijd wonnen Paul de Graaf en Stephan Pieters eenmaal, Bart Platzbeecker bleef met lege handen.